LOADING CLOSE

گردآوری بدافزارهای MS-DOS در موزه آنلاین

گردآوری بدافزارهای MS-DOS در موزه آنلاین

گردآوری بدافزارهای MS-DOS در موزه آنلاین

 

گردآوری بدافزارهای MS-DOS در موزه آنلاین

در سایت آرشیو اینترنتی (Internet Archive) سه موزه وجود دارد که شامل موزه‌های نرم‌افزار،  نرم‌افزار MS-DOS و بدافزارهای دوران MS-DOS می‌باشد.
آرشیو اینترنتی به‌منظور حفظ تمامی جزییات تاریخ وب به وجود آمده است که بخش‌های از آن به بدافزار و نرم‌افزار دوره MS-DOS مربوط می‌باشد. در موزه بدافزار مجموعه قابل‌توجهی از بدافزار گذشته وجود دارد و می‌توان از آنها بدون آسیب به سیستم خود استفاده نمود. این بدافزارها در مرورگر کاربر عمل می‌کنند و برخی از آنها نیز interactive می‌باشند.

موزه بدافزار یا Malware Museum
(به آدرس: https://archive.org/details/malwaremuseum&tab=collection)  مجموعه‌ای از برنامه‌های بدافزاری نوع ویروس از سال‌های 1980 الی 90 را به نمایش گذاشته است که سیستم‌های خانگی را تخریب می‌کردند. پس از آلوده کردن سیستم این بدافزارها معمولاً یک animation یا پیام را نشان می‌دادند که سیستم آلوده‌شده است. با استفاده از کپی‌برداری (emulation) و حذف روند و پروسه‌های مخرب این ویروس‌ها شما می‌توانید از طریق این مجموعه تجربه آلودگی بدافزارهای گذشته را بدون ریسک داشته باشید. در مجموعه این موزه 78 ویروس موجود است.

msdoslibrary

کتابخانه نرم‌افزاری MS-DOS

کتابخانه نرم‌افزاری MS-DOS
(به آدرس: https://archive.org/details/softwarelibrary_msdos&tab=about) MS-DOS یا Microsoft Disk Operating System، OS کاربری بر اساس دیسکت مایکروسافت بود که برای کامپیوتر و PC های شخصی x86 در بین سال‌های 1980 الی 1990  ساخته شد. این سیستم معمولاً با خانواده OS DOS استفاده می‌شد و سیستم اصلی به‌کاررفته در کامپیوترهای IBM در آن دوران بود. در 6 مجموعه این موزه بیش از 7500 نرم‌افزار موجود است.

softwarelibrary

کتابخانه نرم‌افزاری

کتابخانه نرم‌افزاری
(به آدرس: https://archive.org/details/softwarelibrary&tab=about) کتابخانه و آرشیو نرم‌افزاری، مجموعه عظیم از انواع نرم‌افزار پلتفرم‌های مختلف مانند Apple II، Atari 800، ZX Spectrum و غیره می‌باشد. این مجموعه به شما دسترسی به تاریخچه کامپیوتری چندین دهه را از طریق مرورگر با روش JSMESS emulator می‌دهد. زیرمجموعه‌ها دارای تعداد گسترده‌ای تصاویر دیسک و کارتریج می‌باشند. در 29 مجموعه این موزه بیش از 36000 نرم‌افزار موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید