LOADING CLOSE

گروه هک Armada Collective و حملات DDoS علیه بانک‌های یونان

مخرب‌ترین نقض‌های داده‌ای 2015

گروه هک Armada Collective و حملات DDoS علیه بانک‌های یونان

گروه هک Armada Collective و حملات DDoS علیه بانک‌های یونان

به گزارش خبرگزاری Reuters، گروه هک Armada Collective سه بانک یونانی را هدف حملات DDoS داده است و از آنها درخواست پرداخت باج با bitcoin را نموده است. این گروه گفته است که در صورت عدم دریافت مبلغ درخواستی به حملات خود ادامه خواهد داد.
این حملات برخی از توانایی‌های آنلاین این بانک‌ها را برای مدت کوتاهی مختل نمود. این بانک‌ها اعلام نموده‌اند که نقض امنیتی وجود نداشته و اطلاعات حساس به سرقت نرفته است. بانک مرکزی یونان و منابع امنیتی در اسرع وقت از این حملات آگاه شده و در حال بررسی است. تابه‌حال مبلغ باج به مجرمین سایبری پرداخت‌نشده است. یکی از مقامات بانک می‌گوید که وضعیت به‌سادگی قابل‌کنترل است و جای نگرانی برای مشتریان بانک وجود ندارد.
گروه هک Armada Collective در ماه‌های اخیر بیشتر فعال‌شده و تمرکز حملات سایبری آنان در بیشتر مواقع سایت‌های کسب‌وکار بوده چون این سایت‌ها به‌راحتی آفلاین می‌شوند. این گروه درواقع می‌گوید که به ما باج بدهید یا ما فعالیت شمارا قطع می‌کنیم. آنها ادعا دارند که می‌توانند به کسب‌وکارها لطمه‌های بزرگی بزنند. این گروه درخواست باج‌های مقادیر پایین (چند هزار پوند) را دارد و به نظر می‌رسد که امید دارد که سازمان‌ها مبلغ را پرداخته و از دردسر حملات DDoS خلاص شوند.
برخی از اعضای سایت Patreon در ماه گذشته توسط Armada Collective هک شد و این شرکت مبلغ باج درخواستی برای فاش نکردن داده‌ها در ایمیل‌ها که حدود 322 دلار به‌صورت bitcoin بود را پرداخت نمود. اما پس از ارسال باج به مجرمین سایبری، شرکت Patreon همچنان تحت حمله قرار گرفت. شرکت‌های دیگر مانند Runbox و Hushmail نیز تجربه حملات DDoS را توسط این گروه داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید