LOADING CLOSE

مبارزه انگلستان با حملات سایبری

همکاری برای مبارزه با جرائم سایبری کم تأثیر

مبارزه انگلستان با حملات سایبری

مبارزه انگلستان با حملات سایبری

اخیرآ George Osborne، صدراعظم انگلستان، بیان نمود که دولت انگلستان 1.9 میلیارد پوند برای گسترش دادن توانایی های سایبری خود هزینه خواهد نمود. او به تروریست های سایبری و آنلاین که زیرساختدار انگلستان را هدف قرار می دهند هشدار داد که آن کشور در جهت دفاع از حقوق خود به امور دفاع و جنگ سایبری خواهد پرداخت.
Osborne بیان داشت که انگلستان حق نشان دادن عکس العمل به حملات سایبری به هر نحوی که صلاح بداند را دارد. یک روش جلوگیری از حملات سایبری ساختن معیارهای معقول جهانی (Global norms) است تا آنان که بر خلاف این معیارها عمل میکنند مشخص شده و انگشت نما شوند. راه دیگر اینست که به مجرمین حمله متقابل شود تا آنها متوجه توانایی های دولتی باشند. ذهنیت معافیت از مجازات در فضای سایبری باید از بین برود. کسانی که قصد صدمه زدن به منافع کشور را دارند باید آگاه شوند که دفاع و مقابله به مثل وجود دارد.
با سرمایه گذاری در امنیت سایبری از طرف دولت گذشته این کشور، انگلستان حالا توانایی مقابله مجازی/ فیزیکی و طیف وسیعی از عکس العمل ها را مقابل دشمنان سایبری دارد. در سال 2011 ویلیام هیگ، وزیر کشور سابق، گفته بود که این کشور امادگی حمله اول بر علیه مجرمین سایبری که میخواهند به سیستم های کامپیوتری و زیرساختدارهای حساس حمله کنند را دارد. در مورد روش کار این نوع حملات اطلاعات جامعی در دسترس نیست.
پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس، سیاست مداران مواضح قویتری را اتخاذ کرده و با جدیت بیشتری به تهدید ها پاسخ میدهند. Osborne میگوید “تهدیدها به کشورمان در فضای سایبری از نقاط مختلف است یعنی هکر های شخصی، گروه های مجرم و تروریستی و کشور های مهاجم. من یک پیام واضح برای آنها دارم. ما از خود دفاع خواهیم کرد و مبارزه را به سمت شما هدایت خواهیم کرد. ما از توان خود در مشخص نمودن مکان حملات اطمینان داریم. ما دفاع خود را توسعه میدهیم و در مقابل حملات پاسخگو خواهیم بود. به افراد و گروه هایی که اعتقاد دارند که حملات سایبری معافیت از مجازات دارند باید بگویم که دیگر این معافیت وجود ندارد. ”
حال باید منتظر بود و دید که در چه زمانی این گونه صحبت ها به عمل تبدیل میشود و آیا این عکس العمل ها اثر مثبتی بر روی امنیت آنلاین کاربرها خواهد داشت یا خیر.

ukcyberchallenge

UK Cyber Challenge

دیدگاهتان را بنویسید