LOADING CLOSE

مجازات سنگین‌تر برای دزدان گوشی هوشمند در انگلستان

دستگیری هکرهای چینی به درخواست آمریکا

مجازات سنگین‌تر برای دزدان گوشی هوشمند در انگلستان

 

بر اساس گزارش new guidelines، دزدان گوشی‌های هوشمند در کشورهای انگلستان و ویلز (Wales) به مجازات سنگین‌تری محکوم خواهند شد. در چنین مواردی قوه قضاییه اثرات فراتر از “ضرر مالی” را در نظر خواهد گرفت. بسیاری از گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت هستند اما اثر گم کردن، سرقت یا خرابی این گوشی‌ها موارد اساسی و جانبی دیگری را برای قربانی به همراه خواهد داشت.
سرقت گوشی هوشمند باعث نگرانی و پریشانی احساسی، از دست دادن اعتمادبه‌نفس، نابه سامانی و ناراحتی برای قربانی می‌گردد، چون گوشی‌های هوشمند محل ذخیره اطلاعات، داده‌ها، سرمایه‌ها و املاک شخصی و حرفه‌ای افراد، شامل اطلاعات بانکی، عکس و تصاویر و داده‌های حساس، میباشد. می‌توان نتیجه گرفت که فضای افکار قضایی باید به‌تدریج همگام با تکامل تکنولوژی شود.
درحالی‌که مجازات سنگین‌تری برای سرقت گوشی‌های هوشمند در انگلستان و ویلز در نظر گرفته می‌شود، وزارت امنیت ملی (Department for Homeland Security) آمریکا با همکاری شرکت بوئینگ درحال‌توسعه یک تراشه جدید موبایلی بانام “Brain Chip” است که اجازه می‌دهد که گوشی هوشمند به طور خودکار از بین برود. این تراشه قادر به تشخیص سرقت رفتن گوشی خواهد بود و بر اساس رفتار کاربر عمل خواهد نمود. اگر رفتار کاربر تغییر کند این تراشه تمام اطلاعات حساس درگوشی را حذف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید