LOADING CLOSE

ارائه اسم رمز امن توسط دختر 11 ساله

ارائه اسم رمز امن توسط دختر 11 ساله

ارائه اسم رمز امن توسط دختر 11 ساله

ارائه اسم رمز امن توسط دختر 11 ساله

امروزه پس از چهار دهه استفاده از اینترنت همه ما هنوز با اسم رمز، انتخاب مناسب و فراموش نکردن آن مشکل‌داریم. همه به دنبال اسم رمزی هستیم که متفاوت از بقیه و غیرقابل هک شدن باشد، چون عصر تکنولوژی و اتصالات به این مقوله نیاز دارد.

در مطالعه‌ای در اوایل سال 2015، مشخص شد که همه ما بر روی اسم رمزهای کلاسیک، محبوب و قابل پیش‌بینی که به‌راحتی در ذهن می‌ماند تکیه می‌کنیم.

درحالی‌که این نوع انتخاب راحت و ساده است، ازلحاظ امنیت ما در معرض خطر خواهیم بود. اسم رمزهای چندمرحله‌ای پیچیده در ذهن نمانده و بسیاری از کاربران به اسم رمز و ساختارهای قدیم مانند “123456” و موارد ذیل بازمی‌گردند که به‌راحتی قابل هک شدن هستند.

 

miramodi1

Mira Modi

یک دختر 11 ساله بانام Mira Modi که استارت آب و تازه‌وارد به دنیای کسب‌وکار است، یک پیشنهاد و راه‌حل مبتکرانه برای این کار دارد. او در نیویورک زندگی می‌کند و در آنجا به مدرسه می‌رود. او با استفاده از تاس به مشتریان و متقاضیان “اسم رمزهای بلند و قابل حفظ” به قیمت هر اسم رمز دو دلار ارائه می‌دهد.

Mira می‌گوید که مادر وی بسیار تنبل بود و نمی‌خواست تاس‌ها را بی اندازد و به او پول می‌داد تا او تاس بی اندازد و برای مادرش اسم رمز بسازد.

او در آن زمان فکر کرد که دیگران هم شاید نیاز به چنین سرویسی داشته باشند و این کسب‌وکار را شروع نمود.

روشی که Mira Modi برای ساختن اسم رمزهای با امنیت بالا استفاده می‌کند به‌عنوان diceware شناخته می‌شود. این روش در سال 1995 توسط کارشناس کامپیوتری Arnold G. Reinhold اختراع شد. این روش عموماً به‌عنوان بهترین روش ساختن اسم رمزهای اتفاقی و به‌یادماندنی شناخته‌شده است.

در مرحله اول تاس شش بار انداخته می‌شود و هر عدد ثبت می‌گردد و شما عددی مثل 12345 خواهید داشت. این نتیجه را در یک فرهنگ لغت جستجو می‌کنیم و برای مثال لغت Apathy را به دست می‌آید. این پروسه 6 بار تکرار می‌گردد و همه لغات به‌دست‌آمده پست سر هم می‌آید که حتی قویی‌ترین سیستم‌ها نمی‌توانند آنرا هک کنند. برای امنیت بیشتر می‌توان یک مورد دیگر (مانند * یا @ و غیره) را به آن اضافه نمود تا امنیت فوق‌العاده‌ای داشت.

ساختن اسم رمز خود قائده ای جالب است که همزمان از امنیت بالایی برخوردار است. باوجود هکرهایی که می‌توانند به همه وسایل راه پیدا کنند داشتن اسم رمز خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

به نظر می‌رسد که Mira آینده‌ای موفق و درخشان خواهد داشت .او علاقه به امنیت دیجیتالی و امور هک دارد. او اعتراف می‌کند که مدل کسب‌وکار او ایراد دارد و هرکسی می‌تواند روش diceware را اجرا کند.

مورد جذاب و جالب این است که یک نوجوان اسم رمز مشتری را دستی بر روی کاغذ نوشته و آنرا با پست برای او ارسال می‌دارد. این نامه را نمی‌توان بدون حکم قانونی دولتی بازنمود و فقط یک کپی از این اسم رمز وجود دارد. Mira اسم رمزها را کپی‌برداری و ذخیره نمی‌کند.

تا به امروز او 30 اسم رمز فروخته است و پس از توجه رسانه‌ها به او امکان بالا رفتن مشتریان او وجود دارد. او می‌گوید که خریدن اسم رمز کار عجیبی است ولی ساختن آن حتی عجیب‌تر است.

password

Weak Passwords

دیدگاهتان را بنویسید