LOADING CLOSE

حمله سایبری به دانشگاه کالیفرنیا در Berkeley

حمله سایبری به دانشگاه کالیفرنیا در Berkeley

حمله سایبری به دانشگاه کالیفرنیا در Berkeley

حمله سایبری به دانشگاه کالیفرنیا در Berkeley

در روز 10 اسفند 1394، مقامات دانشگاه کالیفرنیا در Berkeley اعلام داشتند که آنها در ماه دسامبر 2015 قربانی یک حمله سایبری بودند. این حمله‌بر روی حدود 80000 کارمندان و دانشجویان فعلی و سابق این دانشگاه اثر گذاشت. این هک از طریق نامه به قربانیان اطلاع‌رسانی شده است و در این نامه به آنها پیشنهاد مانیتورینگ و بیمه سرقت شناسه مجانی داده‌شده است.
سخنگوی این دانشگاه بیان داشت که مجرمین سایبری از طریق یک آسیب‌پذیری در زمان پروسه پچ کردن شبکه وارد سیستم‌های مالی این دانشگاه شدند. اطلاعات ذخیره‌شده در این سیستم برای مدیریت مالی بود و شامل داده‌های مالی، شماره‌های امنیت اجتماعی و اطلاعات حساب‌های بانکی کارمندان و دانشجویان بود.
این سخنگو گفت که امنیت و محرمانگی پرسنل  و اطلاعات آنها اهمیت بالایی برای دانشگاه دارد. او از این پیش آمد احساس تأسف کرد و بیان داشت که اقدامات بیشتری برای حفاظت از اطلاعات برداشته‌شده است.  حملات به سازمان‌های معروف بیشتر و بیشتر اتفاق می‌افتد.
این اولین باری نیست که به این دانشگاه حمله شده است. در سپتامبر 2014 مجرمین سایبری به سرورها و پایگاه داده‌های بخش املاک (Real Estate) این دانشگاه دسترسی پیدا کردند و داده‌های 1600 نفر را سرقت نمودند. در اوایل این ماه به سیستم‌های دانشگاه مرکزی فلوریدا (University of Central Florida) نیز حمله شد. در این حمله اطلاعات 63000 نفر به سرقت رفت.

دیدگاهتان را بنویسید