LOADING CLOSE

اقرار مردی به هک و تبادل اطلاعات در بازار بورس

اقرار مردی به هک و تبادل اطلاعات در بازار بورس

اقرار مردی به هک و تبادل اطلاعات در بازار بورس

اقرار مردی به هک و تبادل اطلاعات در بازار بورس

مقامات آمریکایی فردی را بانام Alexander Garkusha که یکی از 9 نفر گروه هکر بین‌المللی بود به جرم هک کردن و تبادل اطلاعات داخلی محرمانه در بازار بورس محکوم کردند. او به گناهکار بودن خود اقرار نمود و گفت که بیش از 125000 دلار از معاملات در طول سه ماه درآمد داشته است. 8 نفر دیگر دستگیرشده گفته‌اند که بی‌گناه هستند. محکومیت Garkusha در ماه می 2016 اعلام خواهد شد.

این گروه در آمریکا، روسیه، فرانسه، قبرس و اکراین فعالیت داشته و گفته می‌شود که آنها درآمد غیرقانونی بیش از 100 میلیون دلار از این راه داشته‌اند. 5 نفر از این متهمین در امریکا دستگیر و تحت بازداشت هستند. این جرائم و کلاه‌برداری‌ها در فوریه 2010 آغاز شد.

مقامات آمریکا گفته‌اند که این هکرها به اطلاعیه‌های اطلاعات مالی قابل مخابره شرکت‌ها  قبل از عمومی شدن آن در بازار بورس دست یافتند و از آن برای خریدوفروش سهام در حجم‌های بالا استفاده نمودند. گفته می‌شود که  سرورهای شرکت‌های ارسال اطلاعات مالی Business Wire، Marketwired و PR Newswire که محل نگهداری این اطلاعیه‌ها بود توسط مجرمین هک شدند.

هکرها با ارسال ایمیل فیشینگ باعث شدند که کارمندان شرکت‌های ذکرشده بر روی لینک‌های مخرب ایمیل‌های دریافتی کلیک کنند و سرورها را هک نمایند. مجرمین نیز بر روی سرورهای PR Newswire بدافزار نصب نمودند و اطلاعات login کاربران را نیز دریافت کردند.

در حکم دستگیری مجرمین آمده است که آنها بیش از 150000  اطلاعیه سرقت نمودند و بر این اساس اطلاعات فاش نشده معاملات با سوددهی بالا انجام دادند. این هک و انجام معاملات در طی یک دوره 5 ساله انجام شد. شرکت‌ها پس از شناسایی نقض به سیستم‌های خود موارد را به مقامات گزارش نموده، هکرها را ردگیری و از ادامه نقض‌ها جلوگیری کردند.

 

Alexander Garkusha

Alexander Garkusha

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید