LOADING CLOSE

سرقت اطلاعات از میلیون ها کارمند در آمریکا

newsimage080315

سرقت اطلاعات از میلیون ها کارمند در آمریکا

 

سرقت اطلاعات از میلیون ها کارمند در آمریکا

بر اساس گزارش چندین خبرگزاری و منابع موثق دولتی در آمریکا در روز پنچشنبه (14 خرداد 1394) یکی از بزرگترین نقض و سرقت داده های کارمندان فدرال و دولتی آمریکا صورت گرفته است. در این حمله گفته شده است که اطلاعات بیش از 4 میلیون کارمند فعال، سابق و بازنشسته دزدیده شده و حمله به منابع چینی نسبت داده شده است.
داده ها در دفتر مدیریت پرسنلی (Office of Personnel Management) آمریکا که مسئولیت تایید امنیتی و نگهداری سوابق کارمندان فدرال را دارد حفظ و ذخیره شده بود. این نقض اولین بار در ماه آپریل 2015 شناسایی گردید ولی شروع حمله ظاهرآ در اوخر سال میلادی 2014 بوده است.
هدف مجرمین دزدی شماره های امنیت اجتماعی و دیگر اطلاعات شخصی بوده است. مشخص نیست که این یک حمله جاسوسی یا مورد کسب درآمد بوده است. مقامات فدرال منبع حمله را چین اعلام کرده اند ولی مشخص نیست که مقامات آن کشور در این مسئله دست داشته اند. با در دست داشتن چنین اطلاعاتی مجرمین میتوانند عوامل مهم جاسوسی، علمی و غیره با تاییده های امنیتی و مورد هدف کشورهای دیگر را شناسایی کنند.
قرار بود که این دفتر اقدامات امنیتی کامل و جدیدی را قبل از نقض به اجرآ بگذارد. این اقدامات دسترسی راه دور را برای مدیران شبکه محدود و تمامی ارتباطات اینترنتی با خارج از کشور را مانیتور میکرد. قبلآ آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) نیز در حال اجرآ اقدامات امنیتی جدید بود که ادوارد اسنودون اطلاعات حساس و مهم آن سازمان را سرقت نمود.
دفتر مدیریت پرسنلی اعلام نموده است که کارمندان فدرال میتوانند درخواست “18 ماه مانیتورینگ مجانی” جهت کسب اطمینان از اینکه اطلاعات آنها به سرقت نرفته است را بدهند. این سازمان در حال همکاری با متخصصان امنیتی است تا اثرات نقض را برآورد نماید.
این نقض پس از اینکه تایید شد که دادها سرقت رفته بود و اقدامات امنیتی برای محافظت از دیگر سازمان های دولتی و فدرال اجرآ شد به صورت عمومی اعلام گردید.
سازمان FBI در حال بررسی این نقض، روش حمله و دلایل آن میباشد. این سومین حمله بزرگ از خارج از کشور آمریکا به سیستم های کامپیوتری فدرال از سال گذشته است. ابعاد گسترده این حمله هدف آنرا کاملآ مشخص نمیکند.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید