LOADING CLOSE

هک کردن بدون مجوز کامپیوترها توسط GCHQ

GCHQ

هک کردن بدون مجوز کامپیوترها توسط GCHQ

هک کردن بدون مجوز کامپیوترها توسط GCHQ

ستاد ارتباطات دولت انگلیس (Government Communications Headquarters یا GCHQ) اقرار نموده است که کامپیوترها و وسایل دیگر موجود در منازل و خارج از کشور شهروندان و افراد را بدون نیاز به مجوز فردی و مجوزهای محرمانگی بین‌المللی هک می‌کند.

این نهاد مسئول عملیات جاسوسی ارتباطات، عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات کشور انگلستان است و مقر آن در شهر چلتنهام (Cheltenham) می‌باشد.

مدارکی از دادگاه اعتراض به این نهاد آزادسازی شده است که نشان می‌دهد که این سازمان مشغول به امور هک کردن و دریافت داده از منابع عمومی با مجوزهای مجازی است.

مدیرمسئول این نهاد، Ciaran Martin، می‌گوید که استخراج از کامپیوتر و شبکه (CNE یا computer and network exploitation) یکی از ابزارهای ضروری برای حفاظت انگلستان در مقابل تهدیدها می‌باشد.

ازجمله عملکردهای CNE شامل کاشت تروجان در وسایل بدون اطلاع کاربر می‌باشد و به گفته Martin این قابلیت برای پیش برد فعالیت این نهاد مهم تلقی می‌گردد بخصوص در زمان دریافت تهدیدهای احتمالی از خارج از کشور. این نهاد در مواقعی تنها راه دریافت اطلاعات از تروریست‌ها و مجرمین خارج از کشور می‌باشد.

به نظر می‌رسد که CNE در سال‌های آینده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.
در همین حال مخالفت‌هایی با این مسئله وجود دارد و برخی از سیاست‌مداران بر این عقیده‌اند که دولت این مسئله را نادیده گرفته است و هرگز نباید به آن مجوز داده می‌شد. این مقامات امید دارند که دادگاه مربوط این‌گونه فعالیت‌ها را غیرقانونی ببیند و آنها را متوقف نماید.

 

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید