LOADING CLOSE

عدم به‌روزرسانی گوگل تهدیدی جدی برای اندروید

عدم به‌روزرسانی گوگل تهدیدی جدی برای اندروید

عدم به‌روزرسانی گوگل تهدیدی جدی برای اندروید

عدم به‌روزرسانی گوگل تهدیدی جدی برای اندروید

آبان ماه 1394 اولین سالگرد پنجمین نسخه اصلی و عمومی اندروید می‌باشد.

در سال اخیر انواع گوشی‌ها و وسایل موبایلی با نسخه Lollipop ارائه‌شده و آخرین‌مدل‌های گوشی‌ها نیز به آخرین، امن‌ترین و باثبات‌ترین ورژن های اندرویدی به‌روزرسانی شده‌اند.

شرکت گوگل نیز اطمینان حاصل کرده که تمامی گوشی‌های Nexus، که مستقیماً تحت کنترل آن شرکت می‌باشد، آخرین ورژن ها و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده‌اند. مصرف‌کنندگانی که گوشی‌های بدون سیم‌کارت دارند به‌احتمال‌قوی راحت‌تر از بقیه به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد.

برای بقیه داستان متفاوت است. عدم توانایی ارائه کد جدید همیشه برای اندروید مشکل‌ساز بوده و اثرات آن در سال 1394 دیده می‌شود. گوگل برای حل مسئله تلاش نموده است و برخی از به‌روزرسانی‌ها را از طریق library “ Google Play Services” اجرا نموده است. بسیاری از گوشی‌ها و وسایل بدون بسته‌های فلش یا به‌روزرسانی از طریق برنامه‌های از پیش نصب‌شده مانند برنامه‌های شخص ثالث به‌روزرسانی شده‌اند.

بااطلاع رسانی از آسیب‌پذیری خطرناک و جدی StageFright، گوگل به تولیدکنندگان و شبکه‌ها فشار آورده است تا برای به‌روزرسانی‌ها

ی امنیتی ماهانه عضو شوند اما این مسئله همه‌گیر نبوده است. HTC یکی دیگر از تولیدکنندگانی است که اعتقاد دارد که به‌روزرسانی‌های ماهانه، در کنار تقاضاهای برنامه‌های تست ارائه‌دهندگان ارتباطات، واقع‌بینانه نمی‌باشد. همزمان اپل توانایی خود را در ارائه به‌روزرسانی‌های و پچ های با سرعت نشان داده است که اندروید قادر به برابری با آن نمی‌باشد.

بااینکه گوگل به‌شدت در حال تولید نسخه‌های اندرویدی جدید است و از ماه آینده نسخه Marshmallow قرار است که بر روی دستگاه‌های Nexus فعال شود، علائم و شواهدی وجود ندارد که گوگل توانایی به وجود آوردن تغییر در وضعیت به‌روزرسانی را تا سال 2016 داشته باشد. با فشارهای تجاری بیشتر که بر روی تولیدکنندگان وسایل اندرویدی در سال آینده برای کاهش هزینه‌های build و پشتیبانی وجود دارد، به نظر نمی‌رسد که اندروید بتواند که گوشی‌ها را به‌محض خروج از کارخانه به‌روزرسانی نماید.

تولیدکنندگان نیز به دنبال به دست آوردن حداکثر درآمد در بازار موبایل حجم بالا با حاشیه پایین می‌باشند که امر ارائه خدمات وسیع را نیز محدود می‌کند.

جدول توضیع ورژن های مختلف اندروید در دنیا:

google1

دیدگاهتان را بنویسید