LOADING CLOSE

خودرو Corvette با یک

خودرو Corvette با یک SMS هک شد

خودرو Corvette با یک

 

خودرو Corvette با یک SMS هک شد

محققان امنیتی دانشگاه کالیفرنیا در شهر San Diego آمریکا توانستند با ارسال یک SMS ساده یک خودرو را از راه دور هک کنند. در بیست و چهارمین اجلاس امنیتی USENIX این تیم به حضار نشان داد که چگونه ممکن است به‌صورت بی‌سیم و با ارسال یک SMS برخی از کنترل‌های یک خودرو Corvette مدل 2013 را به دست گرفت.
این محققین برف‌پاک‌کن‌های خودرو را روشن نمودند و کنترل ترمز این خودرو را نیز به دست گرفتند.

آنها توانستند ترمزها را کاملاً از کار بی اندازند. این کار از طریق dongle OBD2 متصل به پورت امکانات عیب شناسی خودرو (diagnostics port ) که برای شناسایی بهره‌وری از سوخت و کیلومتر استفاده می‌گردد انجام شد.
یکی از اعضای این تیم بیان داشت که آسیب‌پذیری در طراحی این وسیله بدین معناست که خودرو درخطر هک شدن و کنترل شدن از راه دور قرار می‌گیرد.

این گروه با به دست آوردن وسیله diagnostics port و مهندسی معکوس آن توانست به‌غیراز این مشکل موارد متعدد ناامن دیگری در سیستم پیدا کند. امکان کنترل مواردی مانند قفل‌ها و حتی فرمان نیز وجود دارد.
بااینکه این‌گونه هک خودرو فقط در زمان حرکت خودرو در سرعت‌های پایین امکان‌پذیر است این گروه اعتقاد دارد که با تغییرات جزئی می‌توان هر خودرو را هک نمود.
این خبر به دنبال خبر کامپیوتر هک شدن سیستم UConnect یک خودرو جیپ Fiat Chrysler میاید.

در خبر دیگری خودرو مدل S شرکت Tesla توسط دو محقق دیگر هک شده است.

شرکت Tesla اقداماتی جهت رفع آسیب‌پذیری در سیستم‌های خودرو خود نموده است و بدین معناست که این تنها خودرویی است که می‌تواند با موفقیت از حملات سایبری جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید