LOADING CLOSE

تفاوت‌های کارشناسان امنیتی و غیرامنیتی

نقش پراکسی و پروتکل در حسابرسی امنیتی و آنالیز بدافزاری

تفاوت‌های کارشناسان امنیتی و غیرامنیتی

تفاوت‌های کارشناسان امنیتی و غیرامنیتی

بر اساس گزارش محققان گوگل.دیدگاه کارشناسان امنیتی با کارشناسان غیرامنیتی.ازلحاظ امنیت آنلاین بسیار متفاوت است. در مطالعه‌ای بانام “…no one can hack my mind” دو گروه تحت بررسی قرار گرفتند. در گروه اول 231 کارشناس امنیتی.و در گروه دوم 294 کارشناس غیرامنیتی بود که از اینترنت.استفاده می‌کردند. از هر دو گروه در مورد امنیت آنلاین سؤالاتی شد.

برای هر دو گروه امنیت اسم رمز اهمیت.داشت ولی در گروه کارشناس غیرامنیتی تمایل به.حفظ اسم رمز وجود داشت. یکی از کارشناسان.بیان نمود که سعی دارد.اسم رمزها را در ذهن خود داشته باشد چون کسی نمی‌تواند ذهن را هک کند.

90 کارشناسان امنیتی از برنامه‌های مدیریت اسم رمز برای برخی از حساب‌های خود استفاده می‌کنند.
به گفته یکی از کارشناسان داشتن برنامه مدیریت اسم رمز معادله امنیت.را کاملاً تغییر می‌دهد چون می‌توان. اسم رمزهای قوی و خاص به وجود آورد.

در کل فقط  از کارشناسان غیرامنیتی.در مقایسه با 73 از کارشناسان امنیتی از برنامه‌های مدیریت رمز برای حداقل یک.حساب خود استفاده می‌کردند.

 از کارشناسان امنیتی و 2 از کارشناسان غیرامنیتی به‌پیش گیری امنیتی در نرم‌افزارها توجه داشتند و نصب به‌روزرسانی برای نرم‌افزارها را از الویت های اول خود می‌دانستند. یک کارشناسان غیرامنیتی بیان داشت که اطمینان نداشت که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری همیشه باعث امنیت می‌شود چون در مواقعی باعث دانلود محتوای مخرب نیز می‌شود.

راه‌حل‌های امنیتی کامپیوتری

 از کارشناسان غیرامنیتی در مقایسه با 7 کارشناسان امنیتی از راه‌حل‌های امنیتی کامپیوتری اطمینان داشتند که در لیست سه الویت اول حفظ امنیت آنلاین آنان بود. در این مطالعه 38از کارشناسان امنیتی و 12 از کارشناسان غیرامنیتی به کلیک کردن بر روی لینک‌های ایمیلی از ارسال‌کنندگان ناشناس اعتراف کردند.
درنتیجه می‌توان گفت که ضعف امنیتی یک عامل انسانی است و باید به همه افراد (کارشناسان امنیتی و کارشناسان غیرامنیتی) موارد امنیتی آموزش داده شود، به‌صورت دوره‌ای بازنگری شود و اطلاعات امنیتی مردم افزایش یابد.

خواندن خبر و دریافت اخبار در حوزه امنیت روش مؤثری برای بروز ماندن و همگام بودن با امور امنیتی است.

دیدگاهتان را بنویسید