LOADING CLOSE

8 نکته امنیتی برای کاربران بازی آنلاین

بازی‌های آنلاین: هدف امروزه مجرمین سایبری

8 نکته امنیتی برای کاربران بازی آنلاین

8 نکته امنیتی 

در دهه پیش بازی‌های ویدئویی بر روی یک پلتفرم ساده و بر روی.صفحه کامپیوتر یا تلویزیون اجرا می‌شد. همه موارد موردنیاز بازیکن یا گیمر (Gamer) در جلوی چشم او بود و بازیکن از محدودیت‌های محیط خود.خارج نمی‌شد. همه امور ساده بود.

امروزه باوجود بازی‌های آنلاین که درواقع داستان‌هایی هستند که ما در آنها به‌صورت.مجازی حضور داریم، همه فاکتورها تغییر کرده است. گیمر آنلاین امروز باشخصیت یا آواتار (Avatar) خود درگیر می‌شود و آواتار زنده می‌شود. محدودیت گیمر به صفحه خلاصه نمی‌شود و با افزایش اهمیت بازی‌های آنلاین درآمدزایی شرکت‌های توسعه بازی و مجرمین سایبری افزایش میابد.

بااینکه برای گیمرها ریسک و تهدیدهایی وجود دارد و در دنیای آنها بدافزار.مخرب زیادی انتشار میابد، امکان لذت بردن از بازی‌های آنلاین بدون دغدغه و احساس تهدید وجود دارد.

گیمرها با هوشیاری و رعایت هشت.نکات ذیل می‌توانند امنیت مناسبی داشته باشند و از بازی‌های خود لذت ببرند.

1. نرم‌افزارهای امنیتی.خود را غیرفعال نکنید
در میان گیمرها افرادی پیدا.می‌شوند که برای بالا بردن سرعت دستگاه خود کامپیوتر را optimize می‌کنند و برنامه‌های جانبی را غیرفعال می‌کنند. این کار ممکن است باعث آلودگی دستگاه موردنظر شود.

در دنیای بازی‌های آنلاین، مجرمین منتظر هستند که کامپیوتر شمارا با keylogger، نرم‌افزار و بدافزارهای.مخرب آلوده کنند، یک botnet تشکیل دهند و داده‌ها را سرقت کنند.

به همین دلیل نرم‌افزارهای امنیتیرباید درست‌کار کنند، فعال باشند و از سیستم شما محافظت کنند. همزمان یک گیمر نیاز به‌سرعت و عملکرد مناسب.سیستمی دارد تا از بازی لذت ببرد، پس بهتر است از محصولاتی که دارای “Gamer Mode” هستند استفاده کنید تا مشکلات.قطع و تأخیر در سیستم نداشته باشید.

2. بازی‌های رسمی را از.منابع تائید شده دانلود کنید
نسخه‌های کرک (crack) و قلابی از بازی‌های محبوب و جدید همیشه در دسترس است. اگر به هر لیلی این کرک‌ها.را می‌خواهید دانلود کنید، آگاه باشید که شاید تجربه بازی ایدئال را نخواهید داشت و ممکن است که بدافزارهایی.دانلود کنید که باعث سرقت اطلاعات خصوصی شما شود.

در زمان خرید از فروشگاه‌های معتبر مجازی به شما تضمین محصول اصلی.داده می‌شود اما در زمان خرید نسخه کپی شده یا قفل‌شکسته بازی ممکن است بیشتر از.مبلغ خرید بازی اوریجینال ضرر کنید.

3. در فروروم.ها همه نوع اطلاعات را share نکنید
همه می‌دانند که فروروم مای گیمرها مکان‌های مناسبی.برای پیدا کردن دوستان جدید، تیم بازکن جدید، یافتن تاکتیک و استراتژی نو و حتی پیدا کردن cheat هست.

بسیاری از مجرمین سایبری نیز در این مکان‌ها برای به.دست آوردن لیست کاربران و اسم رمز فعال می‌باشند.
در زمان عضویت در فروروم ها، اطلاعات واقعی و شخصی خود را انتشار ندهید.

از یک پروفایل استفاده کنید که نشان‌دهنده شخصیت واقعی شما باشد. به یاد داشته باشید که کلاه‌برداران (scammers) وانمود می‌کنند که بازیکنان حرفه‌ای هستند و با اشتیاق.به شما کمک خواهند کرد تا از شما داده و اطلاعات login بگیرند.

فایروال

4. معماری اجتماعی.در بازی‌های آنلاین نقش دارد
حملات (phishing) از اسم و برند شرکت‌ها و بازی‌های بزرگ.و معروف استفاده می‌کنند و حتی در سایت فروشگاه آنلاین Steam محصولات با تخفیف عرضه می‌کنند.

کلاه‌بردارها تلاش می‌کنند که اطلاعات login کاربران و گیمر ها را به دست بیاورند. همیشه از سایت رسمی.بازی‌ها اجازه دسترسی به‌حساب خود بدهید و اسم رمز.خود را در فرم‌های آنلاین، که از ایمیل‌های مشکوک به آن هدایت‌شده‌اید، انتشار ندهید.

5. برای هر پلتفرم یک اسم.رمز قوی مجزا داشته باشید
از طریق اسم رمز می‌توان به‌تمامی اطلاعات حساس و شخصی.کاربر دست‌یافت پس داشتن اسم رمز قوی امری بسیار ضروری است.

گیمرها و کاربران باید.دانش به وجود آوردن یک اسم رمز قوی را یاد بگیرید و برای هر بازی یا login یک اسم رمز یا حساب جداگانه داشته باشند.

با استفاده یک اسم رمز برای همه حساب‌ها و یا اسم رمز ضعیف احتمال هک.شدن حساب‌های شما افزایش میابد. اگر نگران فراموشی اسم رمزهای پیچیده هستید از یک password manager استفاده کنید.

 

6. 2FA را در خدمات گیمینگ خود.فعال کنید
اخبار هک شدن کاربران و بازی‌های آنلاین در دنیا مرتب.در حال انتشار یافتن است و شرکت‌ها از نیاز امنیت بیشتر کاربران آگاه شده‌اند. آنها در حال ارائه احراز هویت دو فاکتوری (two-factor Authentication یا 2FA) به کاربران خود هستند. این روش از سرقت اطلاعات.جلوگیری می‌کند و امنیت بیشتری برای کاربر فراهم می‌آورد.

با داشتن احراز هویت.دو فاکتوری، دسترسی به‌حساب های کاربران دشوارتر می‌شود و در زمان سرقت اسم رمز امنیت بیشتری وجود دارد.

 

7. پس از.استفاده از خدمات حتماً logout کنید
اگر شمارا برای بازی با رقبا دعوت کرده‌اند، از یک شبکه باز.یا کامپیوتر ناشناس استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از پس از انجام بازی از سایت logout شده‌اید (بخصوص در سایت‌هایی مانند Steam و Origin) تا حساب و موفقیت‌های شمارا هکرها به سرقت نبرند یا از طرف.شما خرید نکنند.

اگر مجرمی به جلسه بازی شما دسترسی پیدا کرد، آنها می‌توانند.باشخصیت شما بازی کنند و داده‌های شمارا ببینند، پس از اطلاعات خود محافظت کنید.

8. در زمان.دوستی‌های آنلاین محتاط باشید
در زمان.ارتباط‌گیری آنلاین باید بسیار محتاط باشید چون انواع کاربر، هکر، مجرم، دزدان bitcoin، gold farmers، trolls و غیره سعی می‌کنند با شما ارتباط بگیرند. سعی کنید اطلاعات زیادی از خود ندهید.

شما نمی‌دانید مخاطب شما یا.حتی عضوهای گروه شما چه کسانی هستند.

امیدوارم این نکات برای شما مفید باشد.

8 نکته امنیتی 

دیدگاهتان را بنویسید