LOADING CLOSE

رمزنگاری کووانتام آسیب‌پذیر به حملات

رمزنگاری کووانتام آسیب‌پذیر به حملات

رمزنگاری کووانتام آسیب‌پذیر به حملات

رمزنگاری کووانتام آسیب‌پذیر به حملات

رمزنگاری کووانتام (Quantum cryptography) تابه‌حال یکی از پیچیده‌ترین و غیرقابل نفوذترین روش‌های رمزنگاری تلقی می‌گردید، اما بر اساس یک مطالعه جدید این روش نیز آسیب‌پذیر می‌باشد. این مطالعه در مجله Science Advances انتشار یافت و نتیجه‌گیری این بود که درگیری انرژی-زمانی (energy-time entanglement) که اساس اولیه این نوع رمزنگاری کووانتوم است را می‌توان نقض نمود.
محققین دانشگاه استاکهولم (Stockholm) سوئد در مدل‌های تئوری و بعدآ در آزمایشات واقعی مشاهده نمودند که آسیب‌پذیری امنیتی عمده و موجود ممکن است به حمله‌کننده اجازه “شنود بر روی ترافیک بدون شناسایی شدن” را بدهد. تکنولوژی درگیری انرژی-زمانی برای رمزنگاری کووانتام که در اینجا مطالعه شده است بر اساس تست کردن اتصالات همزمان با به وجود آمدن کلید رمزنگاری می‌باشد.
در این روش دو photon همان زمان به دو جهت مختلف ارسال می‌شوند. در هر دونقطه پایانی اتصال یک interferometer وجود دارد که یک تغییر فاز (phase shift) کوچک در آنجا اضافه می‌کند. این‌یک اختلال ایجاد می‌کند که امکان مقایسه تشابه داده‌ها در دونقطه موجود را فراهم می‌کند. اگر شنود در جریان photon وجود داشته باشد ما noise خواهیم داشت. این مورد را می‌توان با استفاده از تئوری مکانیک کووانتام نشان داد.
اگر اتصال امن باشد و noise دران وجود نداشته باشد، می‌توان از photon ها به‌عنوان رمزنگاری استفاده کرد و ارتباطات خارج از دسترس و غیرقابل‌خواندن می‌باشند. محققین از این تحقیقات برداشت نموده‌اند که اگر منبع photon ها با یک منبع نور سنتی جایگزین شود یک حمله‌کننده بادانش کافی می‌تواند code string را به دست آورد. با این اطلاعات یا دانستن محل کلید، هکر می‌تواند به داده‌های رمزنگاری‌شده دسترسی پیدا کند. درنتیجه آزمایش امنیتی Bell که غیرمتناسب است خنثی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید