LOADING CLOSE

18 گیگ داده‌های پلیس ترکیه فاش شد

گروه Anonymous به دولت ترکیه اعلام جنگ نمود

18 گیگ داده‌های پلیس ترکیه فاش شد

18 گیگ داده‌های پلیس ترکیه فاش شد

بر اساس گزارشات، گروه Anonymous 18 گیگابایت داده حساس از پایگاه داده‌های پلیس ملی ترکیه را در اینترنت فاش کرده است. این داده‌ها از مدیریت کل امنیت کشور ترکیه (EGM) به سرقت رفت و در حال حاضر برای دانلود عموم در دسترس است.
گفته می‌شود که این نشت اطلاعات اعتراض گروه Anonymous به فساد موجود در داخل دولت ترکیه است. یک تویت در روز 25 بهمن‌ماه توسط این گروه اعلام کرد “ترکیه من فردا به شما چیزی می‌خواهم نشان دهم. اگر با ملت خود مبارزه کنی آنها نیز مبارزه می‌کنند. منتظر باشید.” روز بعد لینکی دیگر در همان حساب گذاشته شد و این پست می‌خواند “از این با مسئولیت‌پذیری لذت ببرید. این مدارک و اسناد از EMG برداشته‌شده است که پلیس ملی ترکیه می‌باشد.”
به نظر می‌رسد که منبع این داده‌ها در دو سال اخیر به‌طور مستمر به زیرساخت دولت ترکیه دسترسی داشته است و پس از آزارهای مردمی این کشور تصمیم به آزادسازی این مدارک گرفته است. همچنین برای درک حالت فعلی که این داده‌ها به حجم 17.8 گیگ  در اینترنت نیاز به دانش تخصصی پایگاه داده‌ای می‌باشد. دولت ترکیه هنوز در مورد واقعی بودن این حجم داده‌ها اظهارنظر نکرده است.
این اولین بار است که این گروه دولت ترکیه را هدف قرار داده است، اما در سال 2015 این گروه مسئولیت حملات سایبری به اینترنت ترکیه را به عهده گرفت که باعث شد هزاران سایت قطع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید