LOADING CLOSE

پایان پشتیبانی مایکروسافت برای IE

پایان پشتیبانی مایکروسافت برای IE

پایان پشتیبانی مایکروسافت برای IE

پایان پشتیبانی مایکروسافت برای IE

در تاریخ 22 دی‌ماه 1394 شرکت مایکروسافت به پشتیبانی و ارسال به‌روزرسانی‌های اکثر ورژن های Internet Explorer یا IEبر روی نسخه‌های ویندوز پایان داد. ورژن های IE 8، 9 و 10 دیگر بر روی ویندوزهای 7، 8.1 و 10 پشتیبانی نمی‌شود. IE 11 هنوز پشتیبانی می‌شود ولی طراحان وب و دیگران که ورژن های قدیمی‌تر را برای توسعه و تست نصب نموده‌اند ممکن است دچار مشکل شوند.
تنها ورژن ویندوز که در آن IE 9 پشتیبانی خواهد شد Vistaمی‌باشد. برخی از سرورهای ماکروسافت نیز مانند سرور ویندوز 2008 SP2 نیز برای IE 9 پشتیبانی دریافت خواهند کرد. سرورهای ویندوز 2008 R2 و 2012 R2 نیاز به IE 11 دارند. برای IE 10 در سرور ویندوز 2012 نیز پشتیبانی وجود دارد. جدول ذیل این موضوع را واضح‌تر نشان می‌دهد.

IE Support chart

Supported version of Internet Explorer

دلایل این تغییرات ساده است. کاهش تعداد کامپیوترهایی که دارای ورژن های قدیمی‌تر IE می‌باشند و وادار نمودن بیشترین سیستم‌ها به اجرای آخرین نسخه‌های IE که درنتیجه آن امنیت ecosystem ویندوز به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این کار نیز مقدار مهندسی و اطمینان از کیفیت را در زمان تست‌های مایکروسافت کاهش می‌دهد و شرکت‌ها می‌توانند منابع اضافه به مرورگر Edge مایکروسافت اختصاص دهند. Edge مرورگر نسل بعدی برای ویندوز 10، سرور ویندوز 2016 و غیره می‌باشد. این مرورگر چندین ضعف در IE را حذف کرده است تا توسط بدافزارهای قبلی نقض نشود. در سال 2005 سهم بازار IE 95 بود و در حال حاضر این رقم 11 می‌باشد. بیش از یک میلیارد کامپیوتر انواع نسخه‌های ویندوز را نصب‌کرده‌اند که یک درصد آن یعنی بیش از 10 میلیون سیستم. بسیاری از سایت‌های سازمان‌ها، خدمات مالی و امور اجتماعی به کاربران توصیه می‌کنند که آنها از IE استفاده کنند. استفاده از ورژن های قدیمی‌تر و بدون پشتیبانی IE کاربر را تحت تأثیر آسیب‌پذیری‌ها و نقض مجرمین سایبری و دیگر عوامل قرار خواهد داد. اما مایکروسافت هنوز برای جایگزینی کامل IE آمادگی ندارد.
برای کسب‌وکارها که از نسخه‌های قدیمی‌تر IE استفاده می‌کنند بخش IT سازمان یا شرکت باید مشکل عدم پشتیبانی برنامه‌های کاری و سایت‌های مبتنی بر IEهای قدیمی‌تر را اصلاح کند و با عدم پشتیبانی باید رویکرد به ابزارهای وب مدرن‌تر باشد. اگر در حال حاضر امکان upgrade به آخرین ویندوز و IE نباشد بر اساس توصیه‌های ذیل عمل کنید.
1.    پچ کردن و به‌روزرسانی موارد و اجزا OS و برنامه‌هایی که معمولاً به مرورگرها متصل هستند (Adobe  Flash  و Oracle Java).
2.    نصب یک مرورگر مدرن شخص ثالث مانند Google Chrome یا Mozilla Firefox و اجرا این مرورگر به‌عنوان پیش‌فرض و مرورگر سازمانی برای دسترسی به اینترنت.  فعال نمودن گزینه Auto-update.
3.    محدود نمودن استفاده از Internet Explorer به فقط برنامه‌ها و سایت‌هایی که به آن نیاز دارند.
4.    استفاده از یک برنامه ضد بدافزار (anti-malware) که بتواند ترافیک وب را اسکن کند (شامل ترافیک SSL رمزنگاری‌شده و FTP).

دیدگاهتان را بنویسید