LOADING CLOSE

FastMail قربانی دیگر حملات DDos مستمر

FastMail قربانی دیگر حملات DDos مستمر

FastMail قربانی دیگر حملات DDos مستمر

FastMail قربانی دیگر حملات DDos مستمر

به نقل از یکی از مقامات شرکت FastMail، ارائه‌دهنده خدمات ایمیلی، آن شرکت دچار حملات DDoS شد. این حملات سایبری در ساعات اول صبح 94/08/17 رخ داد و برخی از خدمات این شرکت را آفلاین نمود. این شرکت در یک عکس‌العمل سریع “استراتژی‌های جلوگیری از حمله” را فعال‌سازی نمود که با موفقیت این حملات را به پایان رساند.

روز بعد در حوالی همان ساعات مجرمین سایبری دوباره حملات خود را با شدت آغاز نمودند. در دومین دور حملات، FastMail درخواست باج به مبلغ حدود 7500 پوند (معادل 20 bitcoin) دریافت نمود و تهدید به تخریب فراتر در صورت عدم پرداخت شد.

این شرکت بیان داشت که در مقابل اخاذی پاسخگو نخواهد بود و تحت‌فشار مجرمین سایبری قرار نخواهد گرفت. هدف حملات اخاذی پول بوده است. احتمال دارد که

مجرمین فکر کردند که اختلال در سیستم این شرکت باعث پرداخت هزینه می‌شود. FastMail می‌گوید که آنها باج نخواهند داد و با مجرمین سایبری مقابله خواهند کرد.
چندین سناریوی جلوگیری از حملات DDoS توسط این شرکت آماده‌شده و در صورت حملات مجدد اجرا خواهد شد. این شرکت می‌گوید که برای ادامه بی‌وقفه خدمات خود فعال است و از تجربیات حملات DDoS گذشته کمک گرفته است.

در هفته گذشته چندین ارائه‌دهنده خدمات ایمیلی (Runbox، Zoho، Hushmail، ProtonMail) دچار حملات DDos شده که هدف این حملات اخاذی بوده است. در میان این شرکت‌ها ProtonMail باج را در هفته گذشته پرداخت نمود و این حمله به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین نوع خود در کشور سوئیس شناخته شد.

در یک حمله منع سرویس یا Denial of Service attack یا DDoS تعداد بسیار زیادی سیستم درخواست‌های مکرر برای اطلاعات از یک کامپیوتر یا سیستم رادارند و باعث کند شدن یا آفلاین شدن آن سیستم می‌شوند.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید