LOADING CLOSE

ترس‌افزار (Scareware) – بدافزار ایجاد نگرانی یا ترس

ترس‌افزار (Scareware) – بدافزار ایجاد نگرانی یا ترس

ترس‌افزار (Scareware) – بدافزار ایجاد نگرانی یا ترس

ترس‌افزار (Scareware) – بدافزار ایجاد نگرانی یا ترس

ترس‌افزار (Scareware) نوعی بدافزار است که در واقع غیر قابل استفاده اما خطرناک است. هدف ایجاد نگرانی و ترس برای کاربر است. مانند نرم افزار های مخرب دیگر کاربر به نحوی برای دریافت و دانلود آن تشویق میگردد. این بدافزار pop-up هایی مانند پیام های سیستم ویندوز (مانند نرم افزارهای ضد ویروس، ضد جاسوسی، دیواره آتش و registry cleaner) انتشار میدهد. این پیام ها معمولآ خبر از وجود تعداد زیادی فایل های آلوده بر روی کامپیوتر یا سیستم میدهند و به کاربر توصیه میگردد که برای حل این مشکل نرم افزاری خریدداری کند.

در واقع مشکلی در سیستم کاربر وجود ندارد و ممکن است در نرم افزار خریدداری شده بدافزار وجود داشته باشد. اگر کاربر باور کند و خرید را انجام دهد به او یک نرم افزار بدون استفاده ارائه میگردد که ممکن است به سیستم صدمه بزند. در اکثر مواقع این پیام کاربر را، پس از کلیک کردن بر روی باکس “Cancel” یا “X”، به سمت سایت هکر هدایت یا شروع به دانلود بدافزار میکند.

یکی از ترس‌افزار های معمول “Registry Cleaner XP” تولید شده توسط شرکت های Branch   Software   و Alpha Red میباشد. دیگر موارد شامل DriveCleaner ،  WinAntivirus،    ErrorSafe ، WinFixer تولید شده توسط شرکت های Innovative Marketing, Inc. و ByteHosting Internet Services میباشند.

در صورت برخورد با یک pop-up مشکوک، روی مورد در taskbar راست کلیک کنید و از آنجا پیام را ببندید و یا با “Ctrl-Alt-Delete” از مرورگر خارج شوید. برای محافظت از سیستم خود آنرا به یک pop-up blocker خوب مجهز کنید و سیستم را برای نشان دادن فقط pop-up های مورد نظر خود تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید