LOADING CLOSE

HTTP/2 در راه است

HTTP/2 در راه است

HTTP/2 در راه است

HTTP/2 در راه است

به گفته IESG.اولین بروز رسانی اساسی پروتکل HTTP .در راه است. و گفته میشود که بزودی در دسترس خواهد بود. HTTP (Hypertext Transfer Protocol) یکی از اجزآ کلیدی اینترنت میباشد.

این لایه ارتباطی دریافت کننده.درخواست مرورگر ها از سرور ها میباشد.و سرورها جواب را از این طریق داده و محتوای صفحات.وب را ارسال میکنند.

پروتکل HTTP چندین.دهه با ما بوده است و پس از 15 سال.انتظار بروز رسانی آن.به نام HTTP/2 در راه است. تاریخچه ای مختصر از پروتکل HTTP بدین شرح است.

این پروتکل در سال 1991 توسط.تیم برنرز لی برای اولین.بار در وب استفاده شد. پروتکل HTTP. اولیه ساده طراحی شد.چون در آن زمان وب ساده بود و رسانه های پیچیده و.غنی وجود نداشت.

پس از سال ها.بهبود و توسعه، HTTP  در سال 1999 به پروتکل HTTP 1.1 تغییر یافت و نهایی شد. امروزه این استاندارد. وب همه ما میباشد.
در طول سال.های اخیر دنیای وب و www به سرعت زیادی تغییر یافته.و عوامل پیچیده تری. در آن بوجود آمده است. مانند تصاویر، جاوا، فلش، و عناصر تعبیه.شده  (embedded elements) و غیره.

ما امروزه بیلیون ها یوزر اینترنتی داریم و حجم بالای استفاده.از اینترنت نیاز بهبود پروتکل HTTP را در سال 2009 آشکار نمود. سپس پروژه پروتکل SPDY جهت سرعت دهی به اینترنت راه اندازی شد و همه سایت های دارای ترافیک و حجم بالای اینترنت به آن روی آوردند (گوگل، تویتر، فیس بوک، و غیره) تا عملکرد خود را بهبود دهند.

این امر باعث.شد که توجه IETF (Internet Engineering Task Force) به موضوع جلب.شود و SPDY را زمینه به.بوجود آوردن HTTP/2 کند. گوگل نیز جلودار در امر این.توسعه محسوب میشود ولی قرار است با آمدن HTTP/2 پروتکل SPDY را کنار برود.

امروزه صفحات وب درخواست های زیادی را برای تصاویر، CSS style sheets، ویدیو و دیگر عناصر تعبیه شده ، تبلیغات اف سایت  (off-site) و غیره ارسال میکنند و ممکن است صد ها.درخواست برای یک صفحه وب ارسال گردد.

این باعث.فشار بر روی سرور وب میشود.و زمان بالا آمدن صفحه وب را افزایش میدهد چون HTTP 1.1 فقط یک درخواست را در هر اتصال پشتیبانی میکند.

HTTP 1.1 به اتصالات با تاخیر بالا (high latency connections) که زمان عکس العمل کندی دارند حساس است. این برای تبلت ها و موبایل ها که از اینترنت، حتی با سرعت های بالا، استفاده میکنند مشکل ایجاد میکند

. HTTP pipelining (یا روش ارسال چندین درخواست HTTP بر روی یک اتصال TCP بدون انتظار کشیدن برای پاسخ) به مرورگر اجازه میدهدکه در حال انتظار برای یک پاسخ درخواست دیگری ارسال نماید.

HTTP/2 در راه است

این روش نیز دارای مشکلات. خاص خود بوده و برخی از مرور گرها بصورت.پیش فرض آنرا غیر فعال میکنند.

پروتکلHTTP 1.1   در حال حاضر از چهار روش مختلف برای مدیریت پیام استفاده میکند شامل.باینری یا “Binary” و clear text. HTTP یک پروتکل Stateless میباشد یعنی هر اتصال شامل یک جفت “درخواست-جواب” است که به هیچ جا قبل و بعد از ارسال متصل نیست.

این یعنی هر درخواست.در هدر.خود شامل اطلاعات در.مورد اتصال میباشد. با توسعه یافتن به HTTP 1.1 اندازه هدر ها افزایش یافته و عناصر جدیدی به آن اضافه گردیده است.

 HTTP/2 فقط از پروتکل باینری استفاده میکند که بدین معناست که پارسه کردن (Parse) سریعتر و در ارسال فشرده تر است. برای حل موضوع درخواست های.متعدد فقط یک اتصال برای هر سایت مجاز است و با استفاده از (stream multiplexing) درخواست های زیادی در یک اتصال جای داده میشوند. چون این روانه ها (Streams) دو طرفه هستند میتوان با یک اتصال ما بین مرورگر و سرور وب ارتباط برقرار نمود.

میتوان به روانه ها الویت واگذار نمود و به ارتباطات سرعت بیشتری بخشید.
HTTP/2 از فشرده سازی هدر (HPACK) برای کوچک نمودن.سربار، سرعت بخشی اتصال و بهبود امنیت استفاده میکند.

مورد دیگری که وجود دارد اضافه شدن server push به این پروتکل است. در server push وقتی که صفحه وب درخواست میگردد، سرور صفحه را ارسال میکند اما صبر میکند تا مرورگر صفحه را به HTML پارسه کند و درخواست های دیگری در مورد محتویات کد (تصویر و غیره) ارسال نماید.

server push به سرور اجازه میدهد که همه منابع مرتبط با صفحه را در زمان ارسال بفرستد و صبر نکند.

این کار موارد تآخیر را در اتصال به وب کاهش میدهد.
پیش بینی میشود که در چند هفته آینده این تغییر اعمال شود و سرعت. استفاده از اینترنت افزایش.یابد. محدودیت.های کار با HTTP 1.1 نیز از بین میرود.

دیدگاهتان را بنویسید