LOADING CLOSE

کارمندان IT – پر ریسک ترین کاربران تکنولوژی

روش‌های تعامل بهتر مشتری با مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی

کارمندان IT – پر ریسک ترین کاربران تکنولوژی

کارمندان IT – پر ریسک ترین کاربران تکنولوژی

بر اساس مطالعه جدید شرکت Intermedia بانام “Insider Risk Report 2015” و برخلاف انتظارات اکثریت مردم، افراد حرفه‌ای و کارشناسان درزمینهٔ IT پر ریسک ترین کاربران تکنولوژی بوده و ازلحاظ امنیتی در محل کار کم‌اهمیت‌ترین گروه شناخته‌شده‌اند. آمار نشان می‌دهد که در مقایسه با همکاران خود در بخش‌های دیگر سازمان، کارشناسان IT تمایل کمتری به دنبال کردن اجرا اصول امنیتی دارند.
این گزارش نشان داده است که 65 از کارشناسان IT اطلاعات login وب خود را با چندین کاربر دیگر share می‌کنند درحالی‌که در بخش‌های دیگر سازمان این مقدار 46 است. 22 از کارمندان IT اظهار داشتند که پس از ترک سازمان یا شرکت آنها دسترسی مجدد یا سعی بر دسترسی مجدد به اطلاعات شرکتی داشته‌اند. در مقایسه 6 از پرسنل در بخش‌ها دیگر به این موضوع اعتراف نمودند. یکی از بالاترین الویت ها برای اکثریت سازمان‌ها و شرکت‌ها امنیت، محفوظ بودن و محرمانگی داده‌ها است و باعث تعجب است که چرا کارمندان IT چنین دیدگاهی را ندارند.
دیگر موردی که در این گزارش جالب بود این است که نسل Millennial ها (افراد متولد مابین سال‌های 1980 الی 2000) در مقایسه با نسل‌های قبل به امنیت کمتر اهمیت می‌دهند. درواقع افراد گروه‌های سنی 16 الی 35 باید رفتارهای خوب و حساسیت بالاتری درزمینهٔ امنیت داشته باشند. این گروه سنی در چگونگی حفظ امنیت داده‌های آنلاین خود تردید دارند و این آمار نشان می‌دهد که این رده سنی نیاز به دریافت اطمینان بیشتر از کسب‌وکارها و دولت‌ها در مورد امنیت اطلاعات دارند.
نسل Millennial ها تشنه تغییر هستند. این نسل در دنیای دیجیتال رشد کرده است و شاهد توسعه سریع وسایل موبایلی بودند و باعث تأسف است که دسترسی به اطلاعات با عواقب کاهشی مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید