LOADING CLOSE

زندانی شدن مجرم انگلیسی حملات DDoS

زندانی شدن مجرم انگلیسی حملات DDoS

زندانی شدن مجرم انگلیسی حملات DDoS

زندانی شدن مجرم انگلیسی حملات DDoS

یک مرد 51 ساله انگلیسی بانام Ian Sullivan برای اجرا حملات DDoS و آفلاین کردن بیش از 300 سایت اینترنتی در سال 2013 به 8 ماه زندان محکوم‌شده است. این سایت‌ها شامل British Airways، Conservative Party، بانک‌های چندملیتی و پلیس Merseyside بوده است. اهداف دیگر این حملات DDoS سایتهای خدمات اجتماعی کودکان و امور مسکن اجتماعی بود که از دسترسی هزاران نفر به اطلاعات حساس و پشتیبانی جلوگیری نمود.
Ian Sullivan بیکار است، شش فرزند دارد و در سال 2013 توسط واحد سایبری آژانس جرائم ملی و پلیس منطقه‌ای شمال غرب کشور انگلستان دستگیر شد. او در حساب تویتر خود به حملات اشاره‌کرده بود و از این طریق شناسایی شد. پس از تحقیقات جنایی، پلیس وسایل کامپیوتری و نرم‌افزارهای حملات به سایت او را ضبط نمود و شواهدی از فعالیت‌های هک کردن آنلاین بی‌نام یافت.
در هیچ‌یک از حملات Ian Sullivan سرقت یا تخریب داده انجام نشد چون در اصل حملات DDoS با داده‌ها مرتبط نیست و نمی‌توان آنرا یک هک به شمار آورد. اما این‌گونه حملات مسئله جدی می‌باشند و جرم به شمار می‌روند چون آنها روند کار را مختل کرده و می‌توانند که برای کاربران سایت‌ها مشکلات و در مواقعی استرس بالا به وجود آورند.
به نقل از نماینده واحد سایبری آژانس جرائم ملی بسیاری از حملات DDoS ناراحتی و مزاحمت موقتی هستند اما فعالیت‌های Sullivan مردم را از دسترسی به اطلاعات مهم و پشتیبانی مربوط محروم کرده است. این عملیات و همکاری چند سازمانی نشان‌دهنده این است که NCA به تعهدات خود عمل می‌کند و ما همگی به دنبال مجرمینی هستیم که خدمات مهم اجتماعی و عمومی و کسب‌وکارهای تائید شده را مختل می‌کنند.
بسیاری از مردم اعتقاددارند که اجرا حملات DDoS در اینترنت بدون ریسک است و توسط مقامات شناسایی نمی‌گردد. همیشه امکان ندارد که اجراکننده حملات را شناخت و آنان را مجازات کرد اما بسیاری از آنها تابه‌حال شناسایی، دستگیر و به مجازات رسیده‌اند. بهتر است آگاهانه در حملات DDoS شرکت نکنید مگر آنکه به دنبال مجازات هستید.
در یک حمله منع سرویس یا Denial of Service attack یا DDoS تعداد بسیار زیادی سیستم درخواست‌های مکرر برای اطلاعات از یک کامپیوتر یا سیستم رادارند و باعث کند شدن یا آفلاین شدن آن سیستم می‌شوند.
کاربران نیز بهتر است که کامپیوترها، سیستم‌ها و وسایل متصل به اینترنت خود را پچ کنید، به‌روزرسانی کرده و با یک نرم‌افزار امنیتی محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید