LOADING CLOSE

PoSeidon به نقطه فروش (PoS) حمله میکند

PoSeidon به نقطه فروش

PoSeidon به نقطه فروش (PoS) حمله میکند

 

نرم افزار سرقت اطلاعات PoSeidon خرده فروشان (Retailer) را در سیستم های نقطه فروش (point of sale یا PoS) هدف قرار میدهد و به گفته کارشناسان شرکت Cisco از خانواده Zeus و BlackPoS

میباشد. PoSeidon به حافظه دستگاه های PoS نفوذ میکند و اطلاعات کارت های اعتباری و غیره را برداشته و داده ها را به سرور های دیگر انتقال میدهد (Exfilter). سرور های فرماندهی و کنترل (C & C)  استفاده شده توسط PoSeidon اسامی دومین های روسی دارند.
این نرم افزار با یک لودر باینری (loader binary) شروع میکند و تا زمان اجرآ در دستگاه مورد هدف مقاومت کرده تا پس از reboot احتمالی دستگاه از بین نرود.

سپس لودر با C & C ارتباط گیری نموده و یک URL با باینری دیگری را برای دانلود کردن و اجرآ خود به دست میآورد.

لودر باینری (loader binary) با نام “FindStr” یک Keylogger نصب میکند و حافظه دستگاه PoS را برای سکانس اعداد (شماره کارت های اعتباری) اسکن میکند. Keylogger نیز احتمالآ میتواند اسم رمز ها را برداشت کند و آلودگی وسیع تر ایجاد نماید.

پس از تاییده داده ها توسط الگوریتم Luhn ، شماره کارت های اعتباری و اسم رمز یا keystroke ها رمزگذاری شده و به سرور Exfilter انتقال میابند.
داده های شماره کارت های اعتباری و اسم رمز را جهت بوجود آوردن کلون (clone) برای فروش در بازار سیاه استفاده میشوند.

درخواست برای چنین داده هایی رشد نقض و دزدی اطلاعات را از PoS ها توسط نرم افزارهای سرقت اطلاعات در سال های اخیر افزایش داده است. سازمان های بزرگ و خرده فروشان کوچک هدف این گونه حملات قرار میگیرند.

با وجود حجم های بالای از اطلاعات مالی و شخصی نقاط فروش کسب و کار ها اهداف جذابی برای مجرمان اینترنتی هستند و باید به دنبال محافظت از PoS بود.
نرم افزار سرقت اطلاعات مانند PoSeidon در حال گسترش و فعالیت هستند و از سیستم ها و روش های پیچیده برای سرقت اطلاعات و عدم شناسایی استفاده میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید