LOADING CLOSE

کد نویسان مؤنث بهتر از مذکر هستند

کد نویسان مؤنث بهتر از مذکر هستند

کد نویسان مؤنث بهتر از مذکر هستند

کد نویسان مؤنث بهتر از مذکر هستند

بر اساس یک مطالعه توسط یک گروه شش‌نفره محققین علوم کامپیوتر درزمینهٔ جنسیت و توسعه نرم‌افزار “تبعیض علیه کد نویسان زن باعث می‌شود که کار آنها فقط از دید جنسیتی قضاوت شود. کار جنس مؤنث شاید عالی باشد اما به خاطر جنسیت ناخودآگاه درخواست‌کننده کمتری دارد.
در این مطالعه 3 میلیون عدد کد اهداشده بر روی GitHub مطالعه شد. GitHub یک پلتفرم نرم‌افزاری open source محبوب است که توسط 12 میلیون توسعه‌دهنده برای همفکری، همکاری، انتقاد و سؤال و پاسخ در مورد پروژه‌های coding استفاده می‌گردد. در مرحله اول فرض شد که درخواست‌های Pull ارسالی توسط زنان احتمال قبولی کمتری تا درخواست‌ها از آقایان را داشت. مطالعه نتایج جالبی را ارائه داد. مشخص شد که این فرضیه اشتباه است. درصد قبولی کد از زنان 78.6 و برای مردان 74.6 بود.
این مسئله در صورتی واقعیت دارد که مسئله جنسیت از پروفایل کاربران برداشته شود. اگر بتوان ازلحاظ جنسیتی زن‌ها را شناسایی نمود، محبوبیت و حجم ارسالی آنها پایین می‌آید. GitHub درخواست جنسیت از کاربر نمی‌کند ولی برخی از کاربران عکس‌دارند. در این مطالعه جنسیت‌ها به‌صورت دستی و تک‌به‌تک مشخص شدند. کسانی که قابل‌شناسایی نبودند در مطالعه شرکت نکردند.
نتیجه این بود که اگر زنان در صنعت نرم‌افزاری فعال نباشند، نرم‌افزارهای تولیدی ممکن از حالت تبعیضی داشته باشند. درنهایت باوجود تبعیض این صنعت و عموم فرصتی را از دست می‌دهند.
در این مطالعه مشخص شد که 20توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از جنس مؤنث می‌باشند و شرکت‌های فنّاوری سعی بر نادیده گرفتن اختلافات جنسی می‌باشند. چندین عامل دخیل در اینکه چرا زنان کد نویسان برتری نسبت به مردان دارند مطالعه شد، ارائه‌های آنان تغییرات کوچک‌تر نمی‌باشد، آن فعالیت‌ها به زمان مرتبط نیستند. زنان در برخی از نوع کدها نسبت به مردان برتری ندارند.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید