LOADING CLOSE

بیمارستان The Ottawa و حمله بدافزار باج‌گیر

بیمارستان The Ottawa و حمله بدافزار باج‌گیر

بیمارستان The Ottawa و حمله بدافزار باج‌گیر

بیمارستان The Ottawa و حمله بدافزار باج‌گیر

به گزارش CBS News بیمارستان The Ottawa در کانادا تائید کرده است که شبکه کامپیوتری این مجموعه تحت حمله بدافزار باج‌گیر (Ransomware) توسط مجرمین سایبری قرارگرفته است و 4 سیستم از مجموع 9800 کامپیوتر این بیمارستان آلوده‌شده‌اند. این بدافزار سیستم‌ها و فایل‌ها را قفل نمود و این بیمارستان تمامی سخت‌افزار و حافظه‌ها را پاک‌سازی نموده است.
بر اساس تحقیقات شرکت ESET ، این بیمارستان محافظت‌های امنیتی کافی را برای مقابله با این بدافزار مانند یک پروسه مؤثر و تست‌شده backup داشته است. سخنگوی این بیمارستان بیان داشت که آنها اطمینان کافی دارند که محافظت‌ها کافی و مناسب می‌باشد و به دنبال افزایش امنیت هستند. تائید شده است که هیچ اطلاعات بیمار از این طریق به سرقت نرفته است.
در ماه گذشته به مرکز درمانی Hollywood Presbyterian نیز حمله شد و این بیمارستان مبلغ 17000 دلار پرداخت نمود تا سیستم‌های آنها رمزگشایی شود. در این مقطع زمانی حملات نرم‌افزار باج‌گیر در حال افزایش است. این بدافزارها از طریق ایمیل‌های اسپم و یا دانلودها در سایت‌های آلوده دانلود می‌شوند و به سیستم‌ها راه پیدا می‌کنند. در هفته گذشته یک باج افزار جدید بانام KeRanger کشف شد که در حال آلوده سازی سیستم‌های Apple OS X می‌باشد.
به گزارش شرکت ESET حملات باج افزارها در 2016 افزایش خواهد یافت. این حملات و بدافزارهای مخرب بین مجرمین سایبری محبوبیت پیداکرده‌اند چون به آنها فرصت به دست آوردن درآمد قابل‌ملاحظه‌ای می‌دهند. در همان حال رشد تعداد وسایل متصل به اینترنت فرصت‌های متنوع‌تری برای حملات را ایجاد می‌کند.
بهترین روش‌های مقابله با نرم‌افزار باج‌گیر شامل استفاده از محصولات ضد بدافزار برای سرورها و سیستم‌ها است که باید به‌طور مستمر به‌روز باشد. داشتن backup و برنامه‌های recovery لازم است، چون حتی در صورت نقض سیستم شما و آلوده شدن آن می‌توانید داده‌ها را بازگردانید و باج را پرداخت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید