LOADING CLOSE

دو روش کلاه‌برداری جدید در اینترنت 2016

دو روش کلاه‌برداری جدید در اینترنت 2016

دو روش کلاه‌برداری جدید در اینترنت 2016

دو روش کلاه‌برداری جدید در اینترنت 2016

کلاه‌برداری (scam) اینترنتی امروزه بیش‌ازحد رواج یافته و کلاه‌برداران اینترنتی همیشه به دنبال روش‌های جدید و خلاق برای به دست آوردن پول شما هستند و به نظر می‌رسد که راه‌کارهای آنان درامد زا است. مرکز گزارش دهی کلاه‌برداری و جرائم سایبری ملی انگلستان یا “Action Fraud” از دو روش کلاه‌برداری جدید ایمیلی یا phishing خبر و هشدار می‌دهد. این کلاه‌برداری‌ها بسیار قانع‌کننده و واقعی به نظر می‌رسند و کاربر نادان به‌سرعت گول می‌خورد.
1.    ایمیل‌های Argos
Argos بزرگ‌ترین خرده‌فروش کالای خانگی در انگلستان که مالک آن Homebase می‌باشد. در این کلاه‌برداری که از سه هفته گذشته آغازشده، یک ایمیل به‌ظاهر از این شرکت توسط کاربر دریافت می‌شود و در آن به شما پیشنهاد بردن 500 پوند می‌شود. این ایمیل تقلبی دارای دو hyperlink مخرب می‌باشد. یکی از آنها در درون کد مخصوص (Unique code number) ایمیل است و دیگری در قسمت   “Click here to unsubscribe” می‌باشد.
Action Fraud بیش از 20 گرازش از این کلاه برادری دریافت نموده است و بااینکه همه آنها یکسان بودند از آدرس‌های ایمیلی متفاوتی ارسال‌شده بودند.
(مانند entavious@bate208.fireandfame.com ، prince@textto232.concentendeavors.com sedna@e3da34a06.findgoodtrades.com ،) این ایمیل از شما درخواست خواهد کرد که بر روی لینک دریافت کارت هدید 500 پوندی کلیک کنید. با کلیک کردن بر روی لینک کلاه‌بردار از کاربر درخواست اطلاعات بانکی می‌کند تا هدیه انتقال پیدا کند اما هدیه‌ای در کار نیست.

talktalkhack
Talktalk Email Scam

2.    ایمیل Talktalk
Talktalk ارائه‌دهنده خدمات تلفن و پهنای باند در کشور انگلستان است. سازمان تحقیقات کلاه‌برداری ملی انگلستان (National Fraud Investigation Bureau) از یک کلاه‌برداری ایمیلی که ظاهراً از طرف شرکت Talktalk است خبر داد. این کلاه‌برداری از دو هفته گذشته شروع‌شده است. این ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کند که در حال اجرا به‌روزرسانی اقدامات امنیتی دوره‌ای از طرف شرکت Talktalk می‌باشد و از کاربر درخواست می‌کند که بر روی لینک کلیک کند.
در زمان کلیک کردن بر روی لینک کاربر به سایت و دومین کپی‌برداری شده و بسیار مشابه به Talktalk هدایت می‌شود. در این سایت از او درخواست اطلاعات شخصی و اطلاعات بانکی می‌شود. اگر شما قربانی این مورد بوده‌اید آن را به Fraud Investigation Bureau گزارش کنید. اگر حتی ایمیل را دریافت کرده‌اید و روی لینک کلیک نکرده‌اید، آن را گزارش کنید.
این مورد کلاه‌برداری ظاهراً به سرقت داده‌ها از Talktalk در اکتبر 2015 مرتبط نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید