LOADING CLOSE

رمزنگاری 77 ترافیک آنلاین گوگل

عدم به‌روزرسانی گوگل تهدیدی جدی برای اندروید

رمزنگاری 77 ترافیک آنلاین گوگل

رمزنگاری 77 ترافیک آنلاین گوگل

به گزارش Associated Press در راستای پشتیبانی از “رمزنگاری (Encryption) تمام فعالیت‌های آنلاین”، شرکت گوگل اعلام نموده است که چه مقدار از ترافیک موتورهای جستجو آن شرکت از حملات هکرها محفوظ می‌باشد. گوگل می‌گوید که 77 از درخواست‌های ارسالی از سراسر دنیا به مراکز داده‌ای Google امنیت دارد که در سال 2013 این حجم 52 درصد بوده است.
این آمار تمامی خدمات گوگل را، به‌غیراز سایت YouTube با 1 میلیارد کاربر، پوشش می‌دهد. گوگل قصد دارد این سایت را نیز به پروژه رمزنگاری خود تا آخر 2016 اضافه کند. رمزنگاری یکی از اقدامات امنیتی است که اطلاعات ارسالی را رمزنگاری  می‌کند تا آن برای اشخاص ثالث که این داده‌ها را به دست می‌آورند غیرقابل درک باشد.
پس از فاش‌سازی اسناد در سال 2013 توسط ادوارد اسنودون (Edward Snowden) که نشان داد که دولت آمریکا اطلاعات شخصی انتقالی در اینترنت را برداشت می‌کرد، گوگل شروع به تائید بر نیاز رمزنگاری فعالیت‌های آنلاین مردم و عموم نمود. برنامه‌های مانیتورینگ فاش شده از ضعف‌های موجود در سایت‌های رمزنگاری نشده سوءاستفاده می‌کردند.  درحالی‌که گوگل رمزنگاری بیشتری بر روی خدمات خود اجرا کرده است، این شرکت، توسط موتورهای جستجوی بانفوذ خود، سعی بر فشار آوردن بر روی سایت‌ها است تا امنیت خود را افزایش دهند.
در 2014 گوگل درروش امتیازدهی خود به سایت‌های اینترنتی موارد امنیتی را نیز اضافه کرد که یعنی سایت‌هایی که خدمات خود را به‌صورت اتوماتیک افزایش می‌دهند به rank ها بالا می‌روند و سایت‌هایی که رمزنگاری را قبول نمی‌کنند جایگاه خود را از دست می‌دهند. بیشترین خدمات رمزنگاری‌شده نقشه گوگل (Google maps) می‌باشد و سپس تبلیغات (77) می‌باشد. خدمات خبری گوگل 60و مالی آن 58 رمزنگاری‌شده‌اند. حدود 96 از ترافیک رمزنگاری نشده گوگل از وسایل موبایلی می‌آید.
گوگل اظهار می‌دارد که درزمینهٔ رمزنگاری پیشرو است و از اپل در امر رمزنگاری مانند غول‌های فنّاوری دیگر همایت می‌کند و تلاش دولت برای رمزگشایی گوشی‌های اپل را قبول ندارد. در تلاش خود برای رمزنگاری گوگل مصمم است که از جاسوسی عوامل دولتی، غیردولتی و غیره  برای رمزگشایی اطلاعات شخصی در حال ارسال در فضای اینترنت جلوگیری کند.
به نظر می‌رسد که هدف این پروژه این است که گوگل بتواند خود را توجیه کند، دیگران را تشویق به رمزنگاری نماید تا اینترنت محیطی امن برای همه باشد. آمارها نشان می‌دهد که خدمات Gmail تا زمانی که مخاطب در محیط آن باشد کاملاً رمزنگاری‌شده است، اما ارسال و دریافت ایمیل از خدمات دیگر لزوماً رمزنگاری‌شده نیست.
گوگل که مالک آن شرکت Alphabet است می‌گوید که هنوز سعی دارد که برخی از مشکلاتی را که باعث عدم رمزنگاری بعضی از خدمات آن شده است حل نماید. برای مثال برخی از وسایل قدیمی‌تر قادر به اجرا استانداردهای مدرن رمزگشایی نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید