LOADING CLOSE

شرکت SoftBank فروش روبات خانگی Pepper را آغاز میکند

newsimage200615pepper

شرکت SoftBank فروش روبات خانگی Pepper را آغاز میکند

شرکت SoftBank ژاپنی دیروز اعلام نمود که قصد دارد از روز 2 تیر 1394 فروش روبات خانگی خود را با نام Pepper آغاز نماید. این روبات انسان نما قرار است که به قیمت 1600 دلار به عموم عرضه شود. با پرداخت هزینه ای ماهانه مشتری میتواند نرم افزار شناخت صوت بر اساس کلاود داشته باشد و در فروشگاه اپ (دارای 100 برنامه) مخصوص این روبات عضو شود.

این روبات با بازوهای متحرکت دارای 20 موتور است و میتواند زبان بدن انسان را تا حدودی تقلید کند.

در حالت Standby شانه های آن خمیده میشوند و به ظاهر به خواب میرود. این روبات برای کار در خانه طراحی نشده است. امید بر آن است ظاهر مهربان Pepper مردم را تشویق به خرید آن کند تا همراهی برای مردم به خصوص بچه ها و افراد سن بالا و تنها باشد.

این روبات نیز توسعه دهندگان اپ و ارائه دهندگان خدمات کلاود را به خود جلب خواهد نمود.
با اینکه نیاز به روبات های کاری قوی و قادر به انجام فعالیت های فیزیکی در جامعه حس میشود، مدیر عامل شرکت SoftBank معتقد است که روباتی که درک از احساسات انسان ها دارد ارزشمند است.

شرکت SoftBank فروش روبات خانگی Pepper را آغاز میکند

در سال 2014 از این روبات رونمایی شد و شرکت تولید کننده مشغول به بهبود دادن به “موتور احساسات” روبات بود. این روبات دارای یک طیف از عکس العمل های احساسی مانند هیجان و ترس است و از ورودی های بیرونی مانند مقدار نور محیط جهت ایجاد و نشان دادن عکس العمل به مردم استفاده میکند.

این روبات 1.2 متر قد.دارد میتواند برقصد، شوخی کند و احساسات مردم را از بررسی چهره آنان حدس بزند. این روبات را میتوان اجاره نمود و توجه فعالیت های تجاری را به خود جلب کرده است.

در حال حاضر 1000 واحد از این روبات برای خرید عموم موجود است.
شرکت SoftBank ، شرکت هلدینگ علی بابا 20 و گروه تکنولوژی Foxconn  سهم در این فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید