LOADING CLOSE

ثانیه کبیسه در سال 2015 ممکن است کامپیوتر ها را مختل کند

newsimage220615

ثانیه کبیسه در سال 2015 ممکن است کامپیوتر ها را مختل کند

ثانیه کبیسه در سال 2015 ممکن است کامپیوتر ها را مختل کند

در سال 2015 یک ثانیه اضافه زمان وجود دارد (leap second) که در زمان تغییر ساعت وجبران این یک ثانیه زیر ساختدارهای تشکیل دهند اینترنت را مختل کند. در ساعت 11:59 دقیقه 26 تیرماه 1394 ساعت ها تا 60 ثانیه کامل شمارش خواهند داشت و ساعت های اتمی (Atomic Clock) کامپیوترها را با چرخش زمین هماهنگ میکند.
چرخش زمین به مرور زمان به سرعت دو هزارم ثانیه در روز در حال کند شدن است، اما زمان اتمی ثابت است. پس به صورت دوره ای سال ها باید مقداری کمی طولانی تر شوند تا چرخش کند تر زمین با ساعت دائمی هماهنگ شود.
آخرین بار این اتفاق در سال 2012 رخ داد و اینترنت در آن زمان down شد. در آن سال سایت های reddit، Foursquare، Yelp و linkedIn به علاوه سیستم ها و برنامه های لینوکس و جاوا اعلام نمودند که به مشکل برخورده اند.
برنامه reset کردن زمان در سال 1972 شروع شد و چالش های کامپیوترها در هر مرتبه reset زمان اتمی بیشتر میشود. در واقع سیستم ها با مشاهده دوبار همان یک ثانیه اعلام خطر میکنند و به هم میریزند. اگر به سیستمی دستور داده شود که عملیاتی را در زمان تکرار همان عملیات انجام دهد، کامپیوتر دچار دوگانگی میشود و ممکن است که ایمیل ها به سرورهای اشتباه راه یابند.
در سال 2012 گوگل برای حل این مشکل یک بروزرسانی هوشمند با نام Leap Smear به وجود آورد. سرورها توسط این بروزرسانی برای اضافه نمودن زمان لازم تغییر داده شدند و برای اجرآ ثانیه کبیسه آمادگی داشتند. این روش نیز مخالفانی مانند آمریکا دارد که از ایجاد اختلالات نگران هستند. انگلستان موافق ثانیه کبیسه است.

دیدگاهتان را بنویسید