LOADING CLOSE

قبل از کلیک کردن روی لینک ها این 5 مورد امنیتی را رعایت کنید

قبل از کلیک کردن روی لینک ها این 5 مورد امنیتی را رعایت کنید

قبل از کلیک کردن روی لینک ها این 5 مورد امنیتی را رعایت کنید

قبل از کلیک کردن روی لینک ها این 5 مورد امنیتی را رعایت کنید

لینک یا url ها در گذشته کوتاه بوده و شما را.به راحتی به مقصد خود هدایت میکردند. در دنیای امروز و با پیشرفت جرائم سایبری.لینک ها نیز میتوانند باعث دزدی اطلاعات و.اسم رمز نیز شود. حتی امکان دارد که بدافزار نیز با کلیک نمودن روی لینک.به سیستم شما دانلود شود.

قبل از کلیک کردن روی لینک ها این 5 سوال را از خود بپرسید.

1- آیا به شخص ارسال کننده لینک اعتماد دارید؟ این اعتماد باید هم در دنیای واقعی.و هم در دنیای مجازی وجود داشته باشد. در دنیای واقعی مردم سویچ و.درب ماشین را قبل از ورود بررسی میکنند تا اطمینان از امنیت.آن بوجود آید. مردم با افراد غریبه وارد مکالمه نمیشوند.

در دنیای مجازی کاربران ممکن است بر روی لینک های نامعلوم و ایمیل های افراد ناشناس بدون فکر کلیک کنند.

برای مجرمین فیشینگ یک ابزار محبوب.است ولی با اینحال مردم نیز ایمیل ها، لینک ها خوب و بد را.راحت تر از گذشته تشخیص میدهند.

از طرفی.دیگر فیلترهای اسپم پیشرفته (advancing spam filters ) نیز در امر شناسایی ایمیل های فیشینگ و اسپم کمک قابل.توجهی میکنند.
اگر لینک مورد نظر توسط دوست یا عضو خانواده، رسانه اجتماعی.یا از خدمات ایمیلی آشنا ارسال شده، احتمالآ مشکل.نخواهد داشت.

اگر مطمعن نیستید که چه کسی.آنرا ارسال نموده، از فرستنده تاییده بگیرید.که ایمیل یا لینک را او فرستاده است. اگر اسم، حساب ایمیلی یا محتوا را نمیشناسید، آنرا باز نکنید. در مورد ایمیل هایی.که اسم شما را در subject قرار میدهند یا ادعا دارند از بانک یا حساب شما هستند.بیشتر هوشیار باشید.

2- آیا به پلتفرم (platform) اعتماد دارید؟ در پلتفرم های.رسانه های اجتماعی مردم لینک های زیادی را پست میکنند و برخی از آنها مخرب میباشند. برای کلیک کردن روی چنین مواردی از منطق خود استفاده کنید.

اگر لینکی در ایمیل شما از رسانه های اجتماعی آمده است با آن محتاطانه برخورد کنید. سایت هایی مانند فیس بوک و تویتر دارای اسپم هستند و در آنها لینک هایی وجود دارد که از برخی سایت ها نرم افزار مخرب دانلود میکنند.

قبل از کلیک کردن روی لینک ها این 5 مورد امنیتی را رعایت کنید

حساب های محبوب در این سایت ها نیز مرتب هک میشوند و در صورت دیدن مغایرت در متن آگاهانه عمل کنید.

3- آیا به مقصد اعتماد دارید؟  لینک.مورد نظر شما باید به یک سایت شناخته شده.وصل شود. اگر مقصد را نمیشناسید یا از آن مطمئن نیستید.روی لینک کلیک نکنید. بجای کلیک کردن در اینترنت آنرا جستجو کنید و از یک مرورگر به سایت هدایت شوید.

4- آیا لینک به یک واقعه جهانی اصلی مرتبط است؟ برنامه های فیشینگ.معمولآ سعی بر ارتباط دادن خود به.یک واقعه جهانی اصلی.مانند بازی های المپیک.یا موارد خیره و غیره را دارند. مجرمین سایبری معمولآ سعی میکنند از موقعیت های مختلف سوء استفاده.کنند و کاربر را تشویق به کلیک کردن بر روی لینک مخرب کنند.

با انتشار وقایعی مانند بلایای طبیعی، جام های جهانی و غیره در ایمیل های اسپم و تویت ها مردم کنجکاو را به سمت سایت های مخرب خود هدایت میکنند.

قبل از کلیک روی هر لینک به دقت به موارد گفته شده فکر کنید و مقصد و منبع لینک را در نظر بگیرید.

5- آیا لینک کوتاه شده است (shortened link)؟ رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، تویتر و اینستاگرم دارای لینک های کوتاه شده فراوانی هستند. اکثریت آنها برای راحتی کار کوتاه شده اند اما خطر نیز در کمین است.

یک مجرم.سایبری میتواند.با استفاده از برنامه Bitly، goo.gl و غیره لینک های مخرب.را کوتاه کند و امیدوار است که کاربر بدون.فکر به منبع آن اعتماد کرده.و بر روی آن کلیک میکند. با ارسال یک تویت یا ایمیل معتبر با.چنین لینکی کاربر فکر خواهد کرد که این پیام معتبر.است و به سایت مخرب.هدایت میشود.

برای لینک های کوتاه شده 4 سوال اول را از خود بپرسید و اگر مطمعن نیستید از برنامه های LongURL یا CheckShortURL استفاده کنید و لینک کوتاه شده را به لینک اصلی تبدیل کنید.
امیدواریم که مطالب بالا برای شما مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید