LOADING CLOSE

دستگیری فرد مظنون به هک Vtech

هک شدن VTech و سرقت داده‌های میلیون‌ها خانواده

دستگیری فرد مظنون به هک Vtech

دستگیری فرد مظنون به هک Vtech

پلیس انگلستان در حال بررسی هک شرکت چینی Vtech هستند و به گفته مقامات یک نفر در این کشور به جرم این هک دستگیرشده است. در روز سه‌شنبه (94/09/24) یک مرد 21 ساله مظنون به دو مورد سوءاستفاده از قوانین کامپیوتری (Computer Misuse Act)، شامل دسترسی غیرقانونی به کامپیوتر و باعث شدن دسترسی غیرقانونی به داده‌های کامپیوتری دستگیر شد.

سیستم‌ها و دستگاه‌های این فرد برای بررسی جنایی در غرب شهر لندن نیز ضبط شد. این دستگیری توسط واحد جرائم سازمان‌یافته منطقه جنوب شرقی انگلستان (South East Regional Organised Crime Unit) صورت گرفت که با دیگر آژانس‌های دنیا در حال بررسی هک شرکت Vtech هستند.

شرکت Vtech پس از هک اعلام کرد که این حملات یک اقدام جنایی است، توسط یک هکر توانا اجراشده و از پیش به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده بود. VTech گزارش کرده است که تحقیقات کاملی را انجام داده است و اقداماتی برای پیشگیری چنین حملاتی در آینده را اتخاذ نموده است.

این شرکت اعلام کرد که با شرکت FireEye همکاری خواهد نمود و از خدمات Mandiant Incident Response استفاده خواهد نمود. این خدمات به‌عنوان برترین تیم‌های تحقیقات سایبری در دنیا شناخته‌شده است. درنتیجه روش جمع‌آوری داده‌های این شرکت تحت بررسی بسیار دقیقی قرار خواهد گرفت.

در روز جمعه 6/09/94، شرکت VTech، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های یادگیری الکترونیک کودکان در هنگ‌کنگ، تحت حمله مجرمین سایبری قرار گرفت و هک شد.

در این حمله اطلاعات میلیون‌ها خانواده شامل داده‌های شخصی 200000 کودک عضو این سایت به سرقت رفت. داده‌های سرقت رفته شامل اسم، آدرس‌های ایمیل و منازل اعضا، سؤالات و پاسخ‌های امنیتی، زمان تولد و غیره از روی پایگاه داده‌های آن شرکت برداشته شد.

این شرکت 10 روز بعد از حمله از طریق هشدار یک خبرنگار کانادایی از این نقض باخبر شد. داده‌های مشتریان این شرکت در مناطق اروپا، آمریکای شمالی و آسیا به سرقت رفت و حساب‌های حدود 5 میلیون مشتری و پروفایل‌های بیش از 6 میلیون کودک تحت تأثیر این نقض قرار گرفت. داده‌ها از روی فروشگاه اپ Learning Lodge این شرکت به سرقت رفت و VTech این سایت را تعطیل نمود.

VTech از برنامه‌ریزی و پیچیدگی این حمله متحیر مانده و از افراد تحت تأثیر این هک (کاربران Learning Lodge، Kid Connect و PlanetVTech و برخی از همکاران، دوستان و خانواده‌ها) عذرخواهی نموده است.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید