LOADING CLOSE

حملات سایبری به خدمات بانکی آنلاین HSBC

حملات سایبری به خدمات بانکی آنلاین HSBC

حملات سایبری به خدمات بانکی آنلاین HSBC

حملات سایبری به خدمات بانکی آنلاین HSBC

خدمات بانکی آنلاین HSBC در صفحه تویتر خود اعلام نمود که این شرکت در روز جمعه 9/11/1394، هدف حملات سایبری DDoS قرار گرفت و با موفقیت این حملات را دفع نمود. پیام این شرکت در تصویر بالا قابل مشاهده است.

این شرکت به مشتریان خود اطمینان داد که برای آنلاین نمودن سیستم‌های خود سخت در تلاش است و امیدوار است که همه مشتریان بتوانند در اسرع وقت از خدمات کامل استفاده کنند.

یکی از نمایندگان این بانک بیان داشت که حملات از نوع DDoS بود. او گفت که اطلاعات حساس مشتریان توسط این حمله نقض نشد و به سرقت نرفت. در اوایل ژانویه 2016 مشتریان HSBC مشکل login به‌حساب های خود داشتند و حل این مشکل دو روز به طول انجامید. دلیل این مشکل مسائل فنی پیچیده بیان شد.

در آخرین اعلامیه خود (بعدازظهر جمعه) این بانک گفت که خدمات به حالت معمول درآمده و مانیتورینگ به‌دقت بر روی خدمات صورت خواهد گرفت.

حملات محروم‌سازی از سرویس (DDoS) یعنی  تلاش مجرمین سایبری برای خارج کردن سیستم و منابع شبکه از دسترس کاربران مجاز. حمله‌کنندگان معمولاً سایت‌ها یا خدمات میزبانی وب مانند بانک‌ها، کارت‌های اعتباری و سرورهای بزرگ را هدف قرار می‌دهند.

روش معمول این حملات اشباع کردن سیستم‌های هدف با درخواست‌های حجم بالا است تا سیستم یا شبکه قادر به  پاسخ‌گویی به درخواست‌ها نباشد و سرعت آن کاهش یابد و یا از دسترس خارج شود. نتیجه چنین حملاتی سربار زیاد بر روی سرور است. حملات DDoS کامپیوتر یا سرور مورد هدف را وادار به ریست شدن یا مصرف منابع می‌کند و درنهایت سرویس‌دهی با اختلال مواجه می‌شود.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید