LOADING CLOSE

پریسا تبریزی لقب “پرنسس امنیتی” گوگل را به خود داد

پریسا تبریزی لقب "پرنسس امنیتی" گوگل را به خود داد

پریسا تبریزی لقب “پرنسس امنیتی” گوگل را به خود داد

پریسا تبریزی لقب “پرنسس امنیتی” گوگل را به خود داد

دنیای امنیت به نحوی از قهرمانان، خلاف‌کاران و جامعه‌های محرمانه و آشکار سایبری تشکیل‌شده است. در این دنیا تهدیدهای آشکار و پنهان وجود دارد و همه در تلاش محافظت از سرمایه ها و اموال خود هستند. یکی از به نام ترین شخصیت های دنیای امنیت با نام پریسا تبریزی (Parisa Tabrizi)، ایرانی امریکایی، که در حال حاضر سرپرست تیم امنیتی هکرهای Whitehat شرکت گوگل می‌باشد، به خود لقب پرنسس امنیتی (Security Princess) را داده است.
خانم تبریزی تیم‌های هکرها را در امریکا و انگلستان سرپرستی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که امنیت Google Chrome حفظ می‌شود. او درواقع حملاتی علیه این مرورگر طراحی و اجرا می‌کند و ضعف سیستم‌ها را قبل از هک شدن توسط مجرمین سایبری آشکار می‌کند. پریسا را باید به‌عنوان یک جنگجوی عصر جدید در نظر گرفت و این لقب را وی به خود داده است. در قرن 21 جرائم سایبری یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها به شمار می‌آیند. ما نیاز به کارشناسان حرفه‌ای امنیتی داریم تا فضای سایبری را امن نگه‌دارند.
پریسا تبریزی در سال 2014 در مصاحبه‌ای با روزنامه Telegraph گفت که صنعت امنیت سایبری یکی از صنایع دنیا با سریع‌ترین رشد می‌باشد و جهان باید با آن همگام شود ولی فاصله زیاد تا همگام شدن وجود دارد. او گفت که شرکت گوگل هنوز عمدتاً توسط جنس مذکر اداره می‌شود و فقط 30  از نیروی کار مؤنث هستند.
پریسا تبریزی یک الگو و مبارز است و به دنبال سرعت دادن به روند تغییرات در دنیا بر اساس اعتقادات  خود است. در یک کنفرانس هکرهای جوان در سال 2014 او دختران حاضر را تشویق به دنبال کردن آرزوهای خود کرد. او همچنین بیان داشت که اعتقاد ندارد کار کردن با کامپیوتر از سنین پایین برای تبدیل‌شدن به یک کارشناس کامپیوتر لازم است. او برنامه‌نویسی را در سال اول دانشگاه فراگرفت.
خانم تبریزی در دهه 1980 در شیکاگو بزرگ شد و خواهران و برداران او علاقه‌ای به کامپیوتر نشان نداند. او علاقه‌مند به فعالیت‌های بیرون از منزل و ورزش بوده و هست. او در زمان ورود به دانشگاه علاقه‌مند به کامپیوتر، کد نویسی و امنیت شد. در سال 2007، در حال گذراندن دوران تحصیلات گوگل او را به استخدام خود درآورد و او از آن زمان تا حالا بهترین عملکرد را داشته است.
در سال 2012، مجله Forbes، او را در لیست 30 فرد تاثیرگذار و موفق زیر 30 سال قرارداد. او در حال حاضر مدیر تیم امنیت مهندسی Chrome است. با گذاشتن لقب پرنسس امنیت بر روی خود، پریسا درواقع اظهار می‌دارد که یک زن می‌تواند یک پرنسس  یا بانو باشد و هم‌زمان در حوزه امنیت می‌تواند بهترین باشد.

Parisatabrizi
Parisa Tabrizi

دیدگاهتان را بنویسید