LOADING CLOSE

نوجوان فنلاندی با بیش از 50 هزار فعالیت هک محکوم شد

نوجوان فنلاندی با بیش از 50 هزار فعالیت هک محکوم شد

نوجوان فنلاندی با بیش از 50 هزار فعالیت هک محکوم شد

به گزارش شبکه.بی بی سی، یک نوجوان فنلاندی 17 ساله با نام Julius RYAN Kivimaki نوجوان فنلاندی با بیش از 50 هزار.فعالیت هک محکوم شد :در دادگاه های آن کشور برای انجام 50700 هک سنگین محکوم شد. گفته میشود که او یکی از اعضای گروه هکر Lizard Squad است و در گذشته شناسایی شده.و مجرم سایبری با سابقه میباشد.

قبل از اجرا این دادگاه در سال 2013 (زمان دستگیری وی)، او یکماه را در زندان گذرانده بود، چون او در سال 2012 در هک کردن.بازی های آنلاین دست داشته است. اسم سایبری او Zeekill است.

در خبری که در تاریخ 17 تیر 1394 انتشار یافت.گفته میشود که این نوجوان به سایت.های دانشگاه هارورد، MIT و غیره حمله کرده و در آنها ایمیل.های تهدید آمیز.ارسال نموده، ترافیک شبکه ها به سایت های دیگر را مسدود.کرده و اطلاعات کارت های اعتباری.کاربران را سرقت کرده است.

Kivimaki با استفاده از آسیب.پذیری ColdFushion توانست بیش از 50 هزار سرور و سیستم را نقض کند. او با نصب یک درب پشتی بر روی ده ها هزار سیستم از 1400 سرور داده سرقت نمود. او یک شبکه کامپیوتری (Botnet) بوجود آورد و از طریق حملات DoS بر روی سیستم های دیگر ترافیک کامپیوترها را اورلود و مسدود نمود.

دادگاه او را به جرم دزدی 7 گیگابایت داده.نیز محکوم کرد. این سرقت داده از MIT بود و برای آن سازمان خسارتی معادل 213000 دلار در.پی داشت.
پس از دزدی اطلاعات بانکی و کارت های اعتباری، Kivimaki 21 خرید انلاین داشت و این اطلاعات را برای دیگر اعضای.گروه نیز ارسال نمود.

نقل میشود که او در یک برنامه شستشو پول مرتبط با Bitcoin نیز دست داشته است.

Kivimaki

در زمان انجام این هک ها در سال 2012 الی 2013 او 15 سال داشت. به دلیل پایین بودن سن Kivimaki زندانی نشد و دوره دو ساله زندان معلق برای او در نظر گرفته شده است.

پلیس نیز کامپیوتر وی را.تصرف نمود و او را محکوم به پرداخت 6588 یورو، معادل.مبالغی که از هک های خود.به دست آورده بود، کردند.
مشخص نیست که آیا چنین حکم‌هایی می‌تواند از فعالیت دیگر مجرمین سایبری جلوگیری نماید.

اگر هکرهای دیگر مشاهده کنند.که محکومیت سبکی برای بیش از 50000 هک سنگین و اساسی صادرشده است، آیا آنان ترسی.از ادامه فعالیت‌های خود خواهند داشت؟

این سؤال نگران‌کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید