LOADING CLOSE

هک شدن وب سایت های تجاری توسط داعش

هک شدن وب سایت های تجاری توسط داعش

هک شدن وب سایت های تجاری توسط داعش

هک شدن وب سایت های تجاری توسط داعش

سازمان FBI امریکا در حال بررسی موضوع هک شدن چندین وب سایت شرکت های کوچک تجاری در آمریکا و اروپا در هفته گذشته است. هکر های این سایت ها ادعا نمودند که وابسته به داعش هستند. مقامات امنیتی و قضایی هنوز اطمینان کافی ندارند که این گروه مسئول حملات است.  پس از انجام هک، در صفحه ورود (Landing page) این وب سایت ها لوگو داعش و پیام “هک توسط داعش (ISIS). ما همه جا هستیم.” دیده شد.

برخی از شرکت ها اعتقاد دارند که دلیل هک شدن سایت آنان به دلیل اظهاربشر دوستی بین الملل بوده است. سایت هایی که هک شدند شامل موسسه وام فدرال، مرکزی دولتی در ایرلند، هتل، باغ وحش، آژانس بازاریابی دیجیتال، شرکت بازاریابی اینترنتی، موسسه خیره و غیره بوده است.

گمان میرود که هدف هک کردن وب سایت ها ایجاد وحشت در جامعه است. به نقل از مرکز جرائم سایبری اروپا (European Cybercrime Centre) ” تمامی فعالیت های تجاری باید مجرمین سایبری را خطری جدی تلقی کنند و اقدامات محافظتی لازم را در مقابل حملات و تهدید ها به اجرآ گذارند.

در چند ماه اخیر هکر های معمولی و حرفه ای اقدام به خرابکاری کرده و اشاره به انواع سازمان ها و گروه ها به عنوان منبع حمله نموده و هدف آنها جلب توجه رسانه ها بوده است.  مقامات امنیتی و قضایی نیز هشدار میدهند که دسترسی به ابزار ها، کیت ها و خدمات حملات سایبری به صورت آنلاین در حال افزایش است و سازمان ها باید آمادگی مقابله را داشته باشند.

با اینکه اکثر شرکت های هک شده دوباره فعال شدند و مورد حمله را حل نمودند، بسیاری از سازمان ها و شرکت ها ممکن است هدف هکر ها قرار بگیرند. حتی اگر هکر ها به سیستم data access layer از طریق سرور وب دسترسی نداشته باشند، حملات محروم‌سازی از سرویس (DoS) ممکن است به وب سایت ها دسترسی پیدا کند.

برخی از کارشناسان میگویند که هر فعالیت تجاری متصل به اینترنت شاید هدف حملات و جرائم سایبری قرار بگیرد و این مجرمین با افزایش توانایی های خود به دنبال سرقت پول و اطلاعات میباشند. برخی از موارد حملات و جرائم سایبری شامل اجرآ حملات محروم‌سازی از سرویس (DoS) بر وب سایت ها، دزدی مالکیت معنوی (intellectual property)، دزدی آدرس ایمیل و اسم رمز، دزدی اطلاعات، حملات فیشینگ (phishing attacks)، انجام تقلب سایبری، توسعه و به دست آوردن ابزار های جرم سایبری میباشد.

تخمین هزینه اقتصادی در سطح جهان ناشی از حملات و جرائم سایبری مستقیم و غیر مستقیم حدود 445 میلیارد دلار در سال است. بسیاری از فعالیت های تجاری نیز با down شدن کار و از دست رفتن بهره وری پس از حملات و جرائم سایبری روبرو میشوند. برای خواندن اخبار حملات و جرائم سایبری به بخش “اخبار شرکت پارس فناوران خوارزم” مراجعه کنید.

هک شدن وب سایت های تجاری توسط داعش

دیدگاهتان را بنویسید