LOADING CLOSE

سرمایه‌گذاری ENISA در ساختارهای امنیتی حساس

سرمایه‌گذاری ENISA در ساختارهای امنیتی حساس

سرمایه‌گذاری ENISA در ساختارهای امنیتی حساس

سرمایه‌گذاری ENISA در ساختارهای امنیتی حساس

آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا (ENISA) در سند برنامه کاری (Work Programme Document) اعلام نموده است که تمرکز خود را بر روی توسعه روش‌های مناسب برای “ساختارهای حساس هوشمند درحال‌توسعه” در سال 2016 خواهد گذاشت. این آژانس گفته است که افراد و سازمان‌ها از این سرمایه‌گذاری بهره خواهند برد و راه‌کارهای امنیتی و انعطاف‌پذیر جامع و دقیقی به آنها ارائه خواهد شد.
ENISA در سند خود موافق است که “حرکت به‌سوی متصل بودن چندبعدی وزندگی با تکنولوژی در الویت اول” درحالی‌که نشان‌دهنده پیشرفت است ابعاد چندگانه از ریسک‌های امنیتی را به همراه خود دارد.
شهرها، شبکه‌ها و سیستم‌های حمل هوشمند نیاز به محافظت مناسب دارند و هرگونه نقض و عبور از آنها عواقب جدی به همراه دارد. در 12 ماه آینده این آژانس بر روی سه بخش متمرکز خواهد شد که شامل وسایل نقلیه ، خدمات درمانی و ساختارها و فرودگاه‌های هوشمند خواهد بود. این بخش‌های درحال‌توسعه اصولاً بر اساس نیاز و توسعه شهروندان و اقتصاد انتخاب‌شده‌اند.
این آژانس گمان دارد این بخش‌ها بیش بقیه از به‌کارگیری وسیع تکنولوژی‌های IoT و M2M بهره خواهند برد. انتظار می‌رود به‌کارگیری به‌سرعت این روش‌ها اعتماد و اعتمادبه‌نفس کاربران احتمالی در این ساختارها را بالابرده و راه را برای استفاده گسترده آنها باز کند.
ENISA روش‌های خاصی برای اجرا امنیت سایبری در هر بخش دارد. در مرحله اول آن بازیکنان کلیدی را در هر بخش شناسایی خواهد کرد، مانند تولیدکنندگان خودرو، ارائه‌دهندگان خدمات حساس ehealth و فرودگاه‌های مهم، و سپس با آنها برای ارائه راه‌حل همکاری خواهد نمود. این آژانس مدت‌ها است که برای این اقدامات برنامه‌ریزی نموده است. این سازمان دو سال پیش اقدامات امنیتی ضعیف موجود در سیستم‌های کنترل صنعتی را گوشزد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید