LOADING CLOSE

دستگیری نوجوانی که DHS و FBI را هک کرد

دستگیری هکرهای چینی به درخواست آمریکا

دستگیری نوجوانی که DHS و FBI را هک کرد

دستگیری نوجوانی که DHS و FBI را هک کرد

به گزارش روزنامه Independent فردی که مسئول انتشار اطلاعات تماس 20 هزار کارمند سازمان FBI و سرقت داده از پایگاه داده‌های اطلاعاتی سازمان قضایی (Department of Justice) بود دستگیر شد. این کار توسط یک نوجوان 16 ساله از انگلستان انجام شد. اسم این نوجوان از سوی مقامات فاش نشده است اما او به نظر می‌رسد که حساب‌های اینترنتی مدیر CIA و سازمان امنیت ملی (DHS) را نیز هک کرده است.
در روز جمعه پلیس انگلستان اعلام کرند که این نوجوان نیز مشکوک به هک کردن حساب‌های شخصی مقامات ارشد سازمان‌های جاسوسی امریکا نیز می‌باشد. پلیس گمان دارند که اسم آنلاین او “Cracka” است و او مقامات CIA، FBI، امنیت ملی، White House و غیره را هدف قرار داده است.
سایت محبوب و معروف خبری IT بانام Motherboard در مقاله‌ای از هکری بانام “Cracka” نام‌برده است که ادعا دارد که او حساب‌های اینترنتی و شماره منزل آقای Clapper، مدیر سازمان اطلاعات ملی کشور آمریکا (Director of National Intelligence (DNI)) را هک نموده است. او گفت که ایمیل‌های شخصی Clapper و همسرش را نیز هک کرده است. او نیز تنظیمات تلفن منزل Clapper را تغییر داد و آن را forward کرد. این نوجوان ظاهراً عضو گروه Hacktivist بانام “Crackas With Attitude” می‌باشد.
این دستگیری توسط مقامات قضایی انگلستان با همکاری سازمان FBI انجام شد. پلیس به دنبال افراد دیگری است که در این موارد دست داشتند. در ماه‌های اخیر این نوجوان و احتمالاً همدستان او حجم‌های زیادی داده‌های خصوصی را در اینترنت انتشار داده‌اند.
مقامات DHS میگویند که در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که اطلاعات شخصی و خصوصی یا حساس انتشاریافته است. احتمال این می‌رود که فرد دستگیرشده رهبر گروهی هکر بانام ” Crackas with Attitude یا CWA” باشد. سؤالی که در اینجا مطرح است این است که اگر یک نوجوان 16 ساله قادر است سازمان‌های اساسی کشور امریکا را هک کند، واقعاً چه مقدار امنیت وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید