LOADING CLOSE

روش‌های تعامل بهتر مشتری با مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی

روش‌های تعامل بهتر مشتری با مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی

روش‌های تعامل بهتر مشتری با مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی

روش‌های تعامل بهتر مشتری با مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی

در حالت معمول و بر اساس نظرخواهی‌ها دیدگاه عمومی مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی افراد مثبتی نمی‌باشد. مشتریان و مراجعه‌کنندگان غالباً آنان را افرادی مغرور، در دنیای خاص خود، خشک و بی‌حوصله می‌دانند.

باوجود وظایفی مانند پچ کردن بی‌شمار سیستم‌ها و برنامه‌ها، رفع ایرادها و کنترل و مدیریت بر دیگر مسئولین و تکنیسین‌های فنی و امنیتی باید انتظار داشت که آنان استرس داشته و در مواردی عصبانی شوند. در اینجا 5 نکته و پیشنهاد برای بهبود تعامل با مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی ارائه می‌گردد.
1. درک وضعیت مدیران و مسئولین سیستم، شبکه و پشتیبانی: ممکن است که حل مشکلات خسته‌کننده باشد اما یک مدیر سیستم نمی‌تواند ایرادهای شخصی و کوچک کاربران و دیگر متخصصان را حل کند. اگر مشتری کابل اترنت را به USB بزند و سپس چندین بار با پشتیبانی تماس بگیرد مدیر و مسئولین ازاین‌گونه بی‌توجهی‌ها خسته می‌شوند و از به بهانه‌های مختلف از دسترس خارج می‌شوند. اگر واقعاً مشکلی اساسی پیش آمد و ایراد از مدیر و مسئول باشد، یک معذرت‌خواهی و یک گوش شنوا مؤثر خواهد بود.
مشتریان و مراجعه‌کنندگان نیز بهتر است با مدیران سیستم خوش‌برخورد باشند. مدیران سیستم باید به مشتریان و مراجعه‌کنندگان کمک کنند و باکمی خوش‌گویی، تعریف و تعارف آنان به حرف شما گوش می‌کنند و کار شمارا راه می‌اندازند.
2. با مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی برخورد بد نکنید: در مرحله اول و قبل از مراجعه به مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی مشتریان باید سعی شود که مشکلی ایجاد نشود. مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی می‌دانند که برای مشتریان مشکلی پیش می‌آید. در زمان تماس با آنان اگر مقصر واقعی شما به‌عنوان مشتری یا مراجعه‌کننده هستید مقداری خود را نیز سرزنش کنید . اگر در زمان صحبت با مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی در چند جمله خود را سرزنش نمودید و آنها متوجه منطق شما شوند با شما همکاری بهتری خواهند داشت و مشکل سریع‌تر حل خواهد شد.
3. در زمان اتفاق یا پیش آمدن واقعه هر چه سریع‌تر به مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی اطلاع دهید: اگر یک هفته از مشکل گذشت و شما آنرا اطلاع دادید انتظار جواب مثبت و حل شدن لحظه‌ای مشکل خود را نداشته باشید. بااطلاع رسانی به‌سرعت از مشکلات بزرگ‌تر و فاجعه می‌توان جلوگیری نمود. در صورت اطلاع‌رسانی با تأخیر انتظار استرس از طرف مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی و طول کشیدن انجام کار را داشته باشید.
4. قبل از مراجعه تحقیق کنید: قیل از تماس با مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی کمی در مورد مشکل و وضعیت خود تحقیق کنید، اطلاعات درست داشته باشید و تمامی مشکلات را خلاصه توضیح دهید. این تحقیقات را می‌توانید در اینترنت، با خواندن مدارک مرتبط با موضوع کار و ابزارهای در دست انجام دهید. سؤالات مربوط را از قبل اما ده کنید و اصطلاحات مربوط به کار موردنظر را بدانید.
5. روی هر مورد کلیک نکنید: بر روی هر لینک و ضمیمه در ایمیل‌ها و در سایت‌ها کلیک نکنید. این موارد ممکن است حملات Phishing باشد. اگر روی موردی کلیک کردید و سیستم یا کامپیوتر شما با مشکل مواجه شد همان لحظه به مدیران سیستم، شبکه و پشتیبانی اطلاع‌رسانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید