LOADING CLOSE

شکل‌گیری دیدگاه‌ها به محرمانگی بر اساس شرایط

شکل‌گیری دیدگاه‌ها به محرمانگی بر اساس شرایط

شکل‌گیری دیدگاه‌ها به محرمانگی بر اساس شرایط

شکل‌گیری دیدگاه‌ها به محرمانگی بر اساس شرایط

بر اساس مطالعات جدید Pew Research Center، “شرایط یا Context” یک عامل اصلی در نفوذ کردن به مردم کشور آمریکا برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی و حفظ محرمانگی (privacy) است. این مطالعه دریافت که بسیاری از افراد حاضر به‌نوعی مصالحه در مورد اشتراک‌گذاری اطلاعات خود هستند اگر در قبال این کار آنها یک‌چیز ارزشمند دریافت کنند.
شرکت‌کنندگان در این مطالعه بیان داشتند که در صورت داشتن منفعت آنان به‌راحتی می‌توانند اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند و زیر نظر باشند. درواقع این مسئله برای آمریکایی‌ها به نظر می‌آید که بستگی به شرایط موجود دارد. نظریه‌های مردم در رابطه با اشتراک‌گذاری اطلاعات در اقتصاد دیجیتال مدرن توسط شرایط معامله و وضعیت زندگی تعیین می‌گردد.
مرکز تحقیقات Pew این مسئله حساس را از طریق شش سناریو فرضی برای سنجش مقاومت آمریکایی‌ها در مقابل محرمانگی و اشتراک‌گذاری اطلاعات بررسی نمود. این موارد شامل وضعیت‌هایی بود که در آن از دوربین در محل کار، حرارت‌سنج‌های هوشمند، داده‌های سلامتی، بیمه خودرو و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شد.
54{ از شرکت‌کنندگان در مورد نصب دوربین‌های با resolution بالا برای شناسایی چهره و جلوگیری از سرقت و دزدی در محل کار توسط کارفرما نظر مثبت داشتند. 27 به داشتن حرارت‌سنج‌های هوشمند که موقعیت آنها را در منزل دنبال می‌کرد رضایت داشتند. موارد کلیدی که مردم در مورد محرمانگی مهم می‌دانستند شامل دریافت Spam بود. دریافت spam باعث می‌شود که مردم از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی امتناع کنند چون در معرض نقض داده و پروفایل شدن بیش‌ازحد واقع می‌گردند.
در زمان فکر کردن در مورد محرمانگی آمریکایی‌ها چندین نظریه دارند. آنها حس می‌کنند که محرمانگی در زندگی روزمره آنان از چند لحاظ مهم است. آنها مایل نیستند که تمام‌وقت ریز نظر باشند و تمایل دارند که رازها و افکار خود را به‌صورت خصوصی با دیگران در میان بگذارند.  آنها به‌طورکلی اعتقاددارند که در محل‌های عمومی مدام زیر نظر هستند. تعداد بسیار کمی حس می‌کنند که کنترل بر روی‌داده‌های مربوط به خود و روش استفاده از این داده‌ها رادارند.

دیدگاهتان را بنویسید