LOADING CLOSE

پیش‌بینی‌های امنیتی برای 2016

پیش‌بینی‌های امنیتی برای 2016

پیش‌بینی‌های امنیتی برای 2016

پیش‌بینی‌های امنیتی برای 2016

محققان امنیتی شرکت Cybernetic Global Intelligence پیش‌بینی‌هایی در مورد وضعیت امنیت سایبری در سال 2016 کرده اند و در مورد تاکتیک‌ها و استراتژی‌های امنیت سایبری هشدارهایی انتشار داده‌اند. بر اساس مطالعات و تحقیقات این شرکت، سازمان‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات با چالش‌های جدید روبرو خواهند شد. گفته‌شده است که در سال جدید تغییراتی عمده در تعامل‌های آنلاین و نگرش‌ها دیده خواهد شد و ما با بردارهای پیچیده حملات در حال افزایش روبرو خواهیم شد.
از دولت‌ها و سازمان‌ها انتظار می‌رود که فعالانه‌تر برخورد کنند و یا عملکرد آنان “مقابله‌به‌مثل” باشد، درحالی‌که قوانین جرائم سایبری در سراسر جهان درحال‌توسعه است و  مسئله “پیش‌بینی امنیت سایبری” علاوه بر استخدام “مسئول محافظت از داده‌ها” شناخته‌تر شده و به آن ارزش و بهاداده خواهد شد. نتیجه همکاری و تبادل اطلاعات مختل نمودن موفق botnet های مانند Darkode و Dridex خواهد بود. علی رقم این مسائل کمتر از 50 از سازمان‌ها تا پایان 2016 مسئول محافظت از داده‌ها استخدام خواهند نمود.
در این گزارش پیش‌بینی‌شده است که Ad Blocking آنلاین 41افزایش خواهد داشت که بر روی بازار تبلیغات اثر خواهد گذاشت ولی هم‌زمان تبلیغات مخرب (Malvertising) را از بین خواهد برد. هکرها به سمت بدافزار باج‌گیری (ransomware) و باج‌گیری با اطلاعات شخصی سرقت رفته یا رمزنگاری‌شده گرایش پیدا خواهند کرد.
بدافزارهای موبایلی با شدت بیشتری رشد خواهند کرد. اکثریت کاربران موبایلی در چین به بازارهای رسمی اپ دسترسی ندارند و بدافزارهای اپ موبایلی در حال گسترش فعالیت خود می‌باشند. گفته‌شده است که تا پایان 2016 حدود 20 میلیون اپ آلوده وجود خواهد داشت. در کشورهایی که بازارهای رسمی اپ از کاربران محافظت می‌کنند، هکرها بر روی روش‌های پرداخت نسل بعد مانند EMV، کارت‌های اعتباری RFID بدون تماس، کیف پول‌های موبایلی و غیره متمرکز خواهند شد.
نقض به داده‌ها توسط  فعالان هک (hacktivist) یک‌روند دیگر در سال 2016 خواهد بود. پس از نقض‌های 2015 به شرکت‌هایی مانند سونی، Ashley Madison و غیره، می‌توان انتظار داشت که هکرهای فعال از روش‌های سنتی مانند حملات DDoS و خراب‌کاری در صفحات وب کمتر استفاده کنند و بر روی سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و محرمانه، تخریب سازمان یافته همه هدف‌ها و غیره متمرکز خواهند شد.
در سال اخیر وسایل متصل و هوشمند گسترش چشمگیری داشته‌اند اما در مواردی نیز هک شده‌اند. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که عدم استفاده، استفاده نامناسب یا هک شدن وسایل شبکه شده در 2016 باعث مرگ‌ومیر از طریق drone، اپ های بهداشت و سلامت یا مواردی از این قبیل خواهد شد. چنین اتفاقاتی باعث بحث‌های اجتماعی کلان در مورد قانون‌گذاری مناسب برای اپ ها خواهد شد.
یک گزارش که در ماه می 2015 انتشار یافت اظهار داشت که هزینه نقض و سرقت داده‌ها و جرائم سایبری تا سال 2019 به بیش از 2 تریلیارد دلار خواهد رسید. درنتیجه مهم است که سازمان‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات به اقلیت پیوسته و یک مسئول محافظت از داده‌ها استخدام کنند و یا داده‌های خود را در بالاترین سطوح ایمن‌سازی نمایند.

cyber predictions 2016 v2

دیدگاهتان را بنویسید