LOADING CLOSE

هجدهمین نمایشگاه CES در لاس‌وگاس آمریکا

هجدهمین نمایشگاه CES در لاس‌وگاس آمریکا

هجدهمین نمایشگاه CES در لاس‌وگاس آمریکا

هجدهمین نمایشگاه CES در لاس‌وگاس آمریکا

بر اساس گزارش BBC، هجدهمین نمایشگاه بزرگ‌ترین آوردگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی مردم یا CES از روز 16 الی 19 دی‌ماه 1394 (6-9 January 2016) در شهر لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود. این نمایشگاه سالانه در این شهر برگزارشده و طرفداران زیادی دارد.
این نمایشگاه فرصتی خوب برای شرکت‌های کوچک است که محصولات خود را عرضه کنند. استارت اپ ها از سال 2012 تابه‌حال بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه با شرکت در این نمایشگاه جذب کرده‌اند. شرکت‌های بزرگ و مطرح می‌توانند در این چند روز از محصولات برتر و جدید خود رونمایی کنند.
شرکت‌ها و برندهای مطرح درزمینهٔ فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی تازه‌ترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. در این نمایشگاه برخی شرکت‌های خودروساز معروف نیز حضور یافته و تازه‌ترین نوآوری‌های صنعت خودروسازی را به دنیا معرفی می‌کنند. اهمیت این نمایشگاه در آن است که شرکت‌ها و برند‌های معتبر بین‌المللی از آن برای نمایش تازه‌ترین نوآوری‌های خود استفاده می‌کنند.
برخی از محصولات جالب که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد عبارت‌اند از:
•    تکنولوژی سلامتی (Fitness Tech)- آخرین وسایل و ابزارهای تکنولوژی امروزه و جدید برای حفظ سلامتی ارائه خواهد شد. شرکت‌هایی مانند Technogym و iFit در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
•    وسایل خانگی با تکنولوژی روز مانند Samsung و LG را در این مجموعه خواهیم دید. Samsung از آخرین یخچال خود با اسکرین 21.5 اینچی رونمایی خواهد کرد که تمام محصول را کنترل می‌کند و دارای دوربین برای دیدن داخل یخچال است.
•    شرکت Acton از skateboard الکترونیک جدید خود رونمایی می‌کند که توسط یک دستگاه دستی کنترل می‌شود و به اپ موبایل وصل می‌گردد.
•    شرکت Digitsole یک کفش هوشمند عرضه خواهد کرد که انگشتان پا را گرم کرده، قدم‌ها را می‌شمارد و دارای چراغ‌قوه می‌باشد. قیمت آن حدود 450 دلار تخمین زده‌شده است. احتمالاً این کفش باید شب‌ها شارژ شود.
•    شرکت‌هایی مانند DJI وسایل پرنده یا Drone خود را عرضه خواهند نمود.
•    شرکت Toyota پلتفرم هوشمند Device Link خود را در خودروها عرضه خواهد کرد که می‌تواند گوشی هوشمند را به داشبورد خودرو متصل نماید و با سیستم‌های Google و Apple رقابت کند.
•    تعداد از شرکت‌ها نیز وسایل پوشیدنی (wearables) را مانند ساعت، عینک و بندهای مچی را به نمایش خواهند گذاشت.
•    شرکت Petnet یک‌کاسه غذاخوری هوشمند برای سگ‌ها بانام Petnet SmartBowl عرضه خواهد کرد که از پرخوری حیوانات خانگی جلوگیری می‌کند.
•    تلویزیون‌های هوشمند، با resolution بالا و 4K نیز توسط شرکت‌هایی مانند Samsung و Sony ارائه خواهد شد.
•    شرکت‌های مختلف بازی، اپ، عینک و هدست های VR خود را به نمایش خواهند گذاشت.
•    بسیاری از شرکت‌ها خانه و وسایل هوشمند خانگی خود را عرضه خواهند کرد که شامل قهوه ساز، چراغ، دوربین، ماشین لباسشویی، خشک‌کن و غیره هوشمند را ارائه خواهند کرد.
•    نمایش انواع گوشی‌ها و تبلت های هوشمند جدید با توانایی‌ها و نوآوری‌های امروز. LG سری K موبایل‌های هوشمند خود را عرضه خواهد کرد.
عاشقان تکنولوژی مشتریان نمایشگاه CES هستند که یکی از معتبرترین رویداد تکنولوژی جهان می‌باشد و در آن حضار شاهد متفاوت‌ترین ابداعاتی هستند که به واقعیت پیوسته‌اند، می‌توانند بر روی زندگی ما تأثیر به سزایی داشته باشد و روند پیشرفت جهان را متغیر کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی CES تا آن حد از اهمیت برخوردار است که به آن لقب “محلی برای نمایش فناوری‌های آینده” را می‌دهند.

cesus2016A

CES USA 2016 Halls

دیدگاهتان را بنویسید