LOADING CLOSE

هک شدن سایت موسیقی Gaana درهند و تاثیر بر 10 میلیون کاربر

newsimage080315

هک شدن سایت موسیقی Gaana درهند و تاثیر بر 10 میلیون کاربر

هک شدن سایت موسیقی Gaana درهند و تاثیر بر 10 میلیون کاربر

به نقل از مجله SC، یکی از خدمات پخش و ارسال (streaming) موسیقی محبوب آنلاین به نام Gaana در کشور هندوستان پس از هک شدن آفلاین شد و داده های بیش از 10 میلیون کاربر به سرقت رفت. هکر ها با استفاده از یک آسیب پذیری تزریق SQL (SQL injection vulnerability) وارد سرور سایت شده و به داده های احراز هویت کاربران دسترسی پیدا کردند. به گفته مقامات آن شرکت داده های حساس شخصی، اطلاعات مالی و  احراز هویت اشخاص ثالث سرقت نشده و محفوظ میباشند.
سایت Gaana برای مدتی کوتاه تا اصلاح آسیب پذیری غیر قابل دسترس بود ولی در طول این مدت پایگاه داده های این سایت، که 12.5 میلیون کاربر ثبت شده دارد، قابل جستجو بود. با وارد کردن آدرس ایمیل جستجو کننده قادر به دیدن اسم کامل، اسم رمز MD5-hashed، تاریخ تولد، پروفیل فیس بوک و تویتر و غیره کاربر بود.
در حال حاضر سایت مجددآ فعال است ولی تمامی اسم رمز کاربران تغییر یافته است. هکر این سایت خود را به اسم “Mak Man” معرفی نمود و گفته میشود تلاش قبلی او در هک کردن این سایت ناموفق بوده است. او داده2 ها را به دلیل اینکه ثابت کند سایت مورد نظر ایراد امنیتی دارد فاش سازی نمود. پس از این مسئولین سایت اقدامات امنیتی خود را اجرآ نمودند.
صاحبان سایت بعدآ اظهار داشتند که این هکر را جهت تست و آسیب پذیری های سایت استخدام نموده بودند.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید