LOADING CLOSE

وضعیت امنیت سایبری در امریکا : عدم جلوگیری از 70 حملات

وضعیت امنیت سایبری در امریکا : عدم جلوگیری از 70 حملات

وضعیت امنیت سایبری در امریکا : عدم جلوگیری از 70 حملات

وضعیت امنیت سایبری

جرائم سایبری مشکلی در حال گسترش برای بسیاری از سازمان‌ها و شهروندان آمریکایی می‌باشد و بر اساس نظرات یک کارشناس مالی در آن کشور “در سال گذشته تا یک میلیارد واحد اطلاعاتی داده به سرقت رفته است”.

آمریکایی‌ها امروزه بیش از هر چیز نگران قربانی شدن در یک حمله سایبری هستند (در مقایسه با انواع جرائم دیگر).

دریکی از مطالعات شرکت Gallup در سال 2014 این روند نگرانی نیز دیده‌شده است. در این مطالعه نگرانی دزدی داده‌های کارت اعتباری اولین نگرانی مردم امریکا بوده است و حمله و دسترسی به اطلاعات وسایل موبایلی یا کامپیوتر در رده دوم قرار گرفت.

هم‌اکنون بیش از 80 الی 90 میلیون وقایع امنیت سایبری در سال و حدود 400 تهدید جدید در دقیقه وجود دارد که از این تعداد 70 این حملات شناسایی نمی‌گردند. همه شرکت‌ها در معرض خطر هستند و به بخش‌های مالی و بیمه بیش از هر صنعت دیگری حمله می‌شود. به دنبال آن صنایع ICT، تولید و خرده‌فروشی هدف بیشترین حملات قرار می‌گیرند. امنیت سایبری درواقع یک تهدید امنیت داخلی به شمار می‌رود و خطر رشد شدید حملات به ساختارهای داخلی و تولیدی حساس وجود دارد.

این روند حملات به سمت سازمان‌های آمریکایی می‌باشد و نشانی از کند شدن آن دیده نمی‌شود. بین سال‌های 2010 الی 2014 هزینه مبارزه با جرائم سایبری برای سازمان‌ها در امریکا افزایش 96 درصدی داشت.

در همان حال به نظر می‌آید که توان پاسخ‌گویی موفق به حملات کاهش‌یافته است و زمان حل نمودن مشکلات ناشی از حمله 33 درصد برای زمان مشابه افزایش‌یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید