LOADING CLOSE

دو روش برای هک کردن گوشی اندرویدی

دو روش برای هک کردن گوشی اندرویدی

دو روش برای هک کردن گوشی اندرویدی

دو روش برای هک کردن

تا به امروز دو آسیب‌پذیری.بزرگ در سیستم‌های اندرویدی کشف‌شده است. مورد اول مشابه به آلودگی “Heartbleed” میباشد و بر اساس محاسبات در بیش از 950 میلیون گوشی و تبلت (95{ وسایل) در سراسر.دنیا.می‌تواند فعال شود و امکان آلودگی دستگاه با دریافت یک پیام دارای تصویر وجود دارد. این مشکل به خاطر روش تجزیه.تحلیل.پیام‌های.متنی ورودی سیستم اندروید می‌باشد.

حتی قبل از باز کردن پیام سیستم اندروید دستگاه فایل‌های.مدیا (تصویر، صوت و ویدیو) ورودی به.دستگاه را پردازش می‌کند. این بدین معناست که به‌محض دریافت فایل‌های دارای بدافزار مخرب، این موارد سیستم.دستگاه را آلوده می‌کنند. پس‌ازاین هکر می‌تواند کنترل کامل دستگاه را داشته باشد، آنرا پاک‌سازی نماید، به اپ ها دسترسی داشته باشد و حتی دوربین را مخفیانه فعال نماید.

بااینکه شرکت گوگل وجود این آسیب‌پذیری را تائید نموده است و اطمینان داده که روش‌هایی برای محدود نمودن دسترسی هکرها به اپ ها و عملکردهای تلفن وجود دارد، هکرها توانسته‌اند که این محدودیت‌ها را دور بزنند. این آسیب‌پذیری.در تمامی گوشی‌های ساخته‌شده در پنج سال گذشته یا تمامی.نسخه‌های اندرویدی 4 وجود دارد. بااینکه پچ این آسیب‌پذیری.ساخته‌شده و موجود است، گوگل در ارسال به‌روزرسانی‌ها به گوشی‌های خود به‌کندی عمل می‌کند و به دلیل تنوع بی‌شمار نوع سازندگان.و گوشی‌ها قادر نیست به‌روزرسانی را به همه و با سرعت ارسال کند.

مورد دوم یک آسیب‌پذیری است که در آن می‌توان.تلفن‌های رمزگذاری شده را باز کرد. گوگل در ماه شهریورماه از این آسیب‌پذیری باخبر شد و در هفته گذشته به‌روزرسانی آنرا انتشار داد. این روش بسیار ساده می‌باشد. معمولاً هر گوشی اندروید.برای قفل شدن به یک اسم رمز نیاز دارد. در این روش بدون دانستن.اسم رمز کاربر گوشی، برای باز کردن screenlock کافی است که یک اسم رمز.بسیار طولانی تایپ کنید. این کار باعث می‌شود که سیستم اورلود شود و شمارا به صفحه homescreen هدایت می‌کند. شاید این نوع هک.زمان‌بر باشد اما انجام کار ساده است. این هک فقط در نسخه‌های Lollipop اندروید قابل‌اجرا است .

درواقع می‌توان.این کار را از طریق کپی و پیست (Copy-paste) انجام داد. از صفحه Lockscreen به بخش تماس.اضطراری (Emergency Call) دستگاه بروید. چند حرف تایپ کنید.و سپس آنرا مکرراً کپی پیست نمایید. character string باید به‌سرعت رشد کند و به.نزدیک 40960 حرف برسد. بعد اپ دوربین را بازکنید.و در سیستم به قسمت اسم رمز بروید. این string بسیار دراز را در فیلد چند.بار پیست کنید تا سیستم crash کند. محاسبات نشان می‌دهد که تعداد string برای این.هک حدود 163840 باشد. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا.سیستم homescreen باز شود. تا زمان به‌روزرسانی، گوشی‌های اندرویدی تحت تأثیر این آسیب.خواهند بود و هکر می‌توانند اطلاعات تماس، لاگ های تلفن، پیام‌های متنی و غیره را ببیند.

دو روش برای هک کردن

سیستم‌عامل Android از هسته لینوکس شکل‌گرفته است.که یک سیستم‌عامل کاملاً باز و Open Source است. برنامه نویسان به‌راحتی به سورس کدهای اندروید دسترسی دارند و می‌توانند آزادانه.برنامه‌های دلخواه خود را بنویسند. به همین دلیل به‌محض ارائه نسخه جدیدی از اندروید، صدها برنامه.و بازی در عرض چند هفته طراحی می‌شود. انواع مدل‌های گوشی، ساخته‌ی شرکت‌های مختلف (سونی اریکسون، HTC ، سامسونگ و ….) با سیستم‌عامل‌هایی.که توسط برنامه نویسان مختلف در گوشه و کنار دنیا توسعه پیدا می‌کند که ناهماهنگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری درگوشی‌های اندرویدی.به وجود آورده است و مسئله به‌روزرسانی را برای گوگل بسیار مشکل می‌سازد.

ازنظر نرم‌افزار و بازی‌های رایگان، اندروید در جایگاه اول قرار دارد.و می‌توان انواع بازی‌ها و برنامه‌های کاملاً رایگان را دانلود نمود. در سیستم اندروید اکثر عملکردها تحت کنترل کاربر است. در حال حاضر رقابت سختی بین سیستم‌عامل iOS و Android برقرار است.

دو روش برای هک کردن

دیدگاهتان را بنویسید