LOADING CLOSE

دعوت پنتاگون از هکرها برای نقض سیستم‌های خود

دعوت پنتاگون از هکرها برای نقض سیستم‌های خود

دعوت پنتاگون از هکرها برای نقض سیستم‌های خود

دعوت پنتاگون از هکرها برای نقض سیستم‌های خود

به گزارش رویترز در روز چهارشنبه 10 اسفند 1394، خدمات دفاع دیجیتالی پنتاگون (Pentagon’s Defense Digital Service یا DDS) با یک نوآوری و دیدگاه جدید از کارشناسان امنیتی تائید شده و Whitehat دعوت کرد که امنیت سایبری شبکه‌ها و سیستم‌های پنتاگون را آزمایش‌کننده و سعی بر نقض آن داشته باشند.
این مسابقه همانند مسابقات قبلی احتمالاً یک جایزه برای برنده مسابقه خواهد داشت که هنوز مشخص نشده است. چنین چالش‌های توسط سازمان‌های بزرگ برای آزمودن امنیت آن سازمان به‌طورمعمول اجرا می‌شوند. شرکت گوگل نیز درگذشته برای هک کردن مرورگر Google Chrome و پیدا کردن ایرادهای امنیتی آن مسابقه هک برگزار کرده است.
پنتاگون (Pentagon) انتظار دارد که هزاران شرکت‌کننده معتبر در این چالش شرکت کنند و تمامی شرکت‌کنندگان توسط تیم امنیتی ارتش آمریکا بررسی و تائید خواهند شد. تمامی مشخصات این مسابقه هنوز اعلام‌نشده است اما به نظر می‌رسد که فقط شهروندان آمریکایی تائید شده قادر به شرکت در این مسابقه خواهند بود.
در مرحله اول برخی از سیستم‌ها و شبکه‌های غیر حساس پنتاگون هدف این هک‌ها خواهند بود و وزیر دفاع امریکا (Ash Carter) اعلام کرده است که او اطمینان دارد که چنین نوآوری‌هایی به دفاع دیجیتالی کشور کمک خواهد کرد و درنهایت دفاع ملی را بهبود خواهد داد.
در روز سه‌شنبه پنتاگون اعلام داشت که این کشور از حملات سایبری به‌عنوان یک سلاح علیه تروریسم جهانی استفاده خواهد کرد تا گروه‌هایی مانند داعش اعتماد خود را به شبکه‌های خود از دست بدهند و سیستم‌هایی آنان overload شود و نتواند عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید