LOADING CLOSE

حملات DDoS به ترمینال‌های بلیت قرعه‌کشی در ایرلند

حملات DDoS به ترمینال‌های بلیت قرعه‌کشی در ایرلند

حملات DDoS به ترمینال‌های بلیت قرعه‌کشی در ایرلند

حملات DDoS به ترمینال‌های بلیت قرعه‌کشی در ایرلند

پس از 18 ماه بزرگ‌ترین مبلغ قرعه‌کشی کشور ایرلند معادل 12 میلیون یورو تعین شد و روز چهارشنبه 30 دی 1394 روز قرعه‌کشی برای تعیین برنده این جایزه بزرگ بود. اما در همان روز سازمان مسئول قرعه‌کشی آن کشور (Premier Lotteries Ireland) اعلام کرد که تحت تأثیر حملات DDoS قرارگرفته است. این حملات سایت اینترنت این سازمان را آفلاین کرده و آن برای چندساعتی در دسترس نبود. دستگاه‌های فروش بلیت نیز درنتیجه این حملات ازکارافتاده و روند خرید بلیت توسط مشتریان مختل شد.
این موارد توسط مسئولین در ظرف دو ساعت حل شد و عملیات عادی ادامه پیدا کرد. تحقیقات بر روی این حملات در حال انجام است. مسئولین میگویند که سیستم بازی و داده‌های بازیکنان تحت تأثیر این حملات قرار نگرفت.
حملات DDoS به‌طورمعمول بر روی سایت‌های قماربازی و قرعه‌کشی برای دریافت باج اجرا می‌شود. این‌گونه سایت‌ها معمولاً تهدید به آفلاین شدن و مختل شدن در صورت عدم پرداخت باج می‌شوند. ما در حال حاضر نمی‌دانیم که حمله‌کنندگان با مسئولین قرعه‌کشی آن کشور تماس گرفته‌اند یا خیر. این شرکت از این هفته از خدمات دفع حملات DDoS استفاده می‌کند و در حال تحلیل وضعیت امنیت سیستم‌های خود است.  در ماه فوریه سال 2015 نیز این سازمان (PLI) تجربه ازکارافتادن سیستم‌های خود را داشت و 3500 ترمینال بلیت آن برای چندین ساعت آفلاین شدند که مقصر ارائه‌دهنده ارتباطات (Telefonica) شناخته شد.
هر شخص یا سازمانی می‌تواند از حملات DDoS جلوگیری کند. حملات DDoS از کامپیوترهای آلوده کمک می‌گیرند. هکرها سیستم‌ها را به‌صورت شبکه (botnet) درآورده و حملات مخربی توسط آنان انجام می‌دهند. با داشتن دفاع لایه‌ای (Layered Defense) مانند آنتی‌ویروس و به‌روزرسانی و پچ نمودن نرم‌افزارها می‌توانید ریسک حمله شدن به سیستم خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید