LOADING CLOSE

سیستم های عملیات زمینی خطوط هوایی LOT هک شد

سیستم های عملیات زمینی خطوط هوایی LOT هک شد

سیستم های عملیات زمینی خطوط هوایی LOT هک شد

 

سیستم های عملیات زمینی خطوط هوایی LOT هک شد

در یک حمله بی سابقه.مجرمین سایبری سیستم های پرواز یک هواپیما خطوط هوایی LOT را هک نمودند. این هواپیما در فرودگاه شوپین (Chopin) شهر ورشو منتظر پرواز با 1400 سرنشین بود و حدود ساعت 4 بعد.از ظهر 31/4/94 به آن حمله شد.

سیستم های عملیات زمینی این خطوط هوایی توسط هکرها آفلاین شد، 10 پرواز کنسل گردید و تعداد زیادی پرواز نیز به تاخیر افتادند.
یکی از مقامات این خطوط هوایی بیان داشت که این اولین نوع از اینگونه حملات است.

در این حمله هکرها مانع از ساختن برنامه های پرواز شدند و پروازها قادر به خروج از فرودگاه ورشو نبودند.

سیستم های مربوطه 5 ساعت پس از نقض.به حالت عادی برگشتند. مقامات فرودگاه میگویند که از برترین.سیستم های کامپیوتری استفاده میکنند و این حمله میتواند.یک تهدید جدی برای کل این صنعت باشد.
در دسامبر 2014 سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (International Civil Aviation Organization) بیان داشت که جرائم سایبری.خطری جدی برای امنیت در پرواز بشمار میآید و تعهد برقراری و گسترش فرهنگ امنیت را برای محافظت از مسافرین داد.

در حال حاضر نگرانی مسئولین هواپیماهایی است.که وای فای در حال پرواز ارائه میدهند.که میتواند آسیب پذیری به نقض و حمله به همراه داشته باشد.
به گزارش دیوان محاسبات آمریکا (Government Accountability Office) افزایش فنّاوری مدرن در پروازهای تجاری ممکن است برای مسافران خطر ایجاد نماید و باعث هک کردن وای فای ها و دیگر وسایل بر اساس اینترنت شود.

چنین عملیاتی به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود و داشتن یک دیواره آتش به‌تنهایی برای جلوگیری از حملات کافی نیست.

(ما را در تلاش جهت گسترش فرهنگ امنیت IT یاری نمایید.)

دیدگاهتان را بنویسید