LOADING CLOSE

مروری بر کنفرانس تکنولوژی محیط دانشگاه‌ها و کالج‌ها 2015

مروری بر کنفرانس تکنولوژی محیط دانشگاه‌ها و کالج‌ها 2015

مروری بر کنفرانس تکنولوژی محیط دانشگاه‌ها و کالج‌ها 2015

 

مروری بر کنفرانس تکنولوژی محیط دانشگاه‌ها و کالج‌ها 2015

در کنفرانس تکنولوژی محیط دانشگاه‌ها و کالج‌ها (Campus Technology conference) در ماه جولای 2015، امنیت کامپیوتری مهم‌ترین مسئله بشمار نمی‌رفت اما در این مورد مباحث زیادی وجود داشت. در این کنفرانس تمرکز اصلی بر روی مدیران ارشد IT (CIO) بود و این مورد یکی از موضوعات برتر این کنفرانس شناخته شد.
همچنین بیان شد که در حال حاضر روندی جدید در دانشگاه‌ها و کالج‌های خارج از کشور در حال پیدایش است که در آن رسانه‌های اجتماعی برای آشنایی دانشجویان با محیط جدید خود، ارائه اطلاعات به‌موقع در مورد وقایع در محیط دانشگاه یا کالج و انواع موارد دیگر استفاده می‌گردد. برای اینکه این کار امکان‌پذیر و از امنیت کافی برخوردار باشد باید اقداماتی نمود و به یک روش مناسب حفظ امنیت این شبکه‌های اجتماعی رسید.
مسئله امنیت در کامپیوتر و اخیراً در وسایل موبایلی به سال 1980 که زمان پیدایش کامپیوتر برای عموم بود برمی‌گردد. متخصصان و کارشناسان امنیتی امروزه بر روی Disk Encryption و Two-Factor Authentication (2FA) تأکید بیشتری دارند. ممکن است برخی از مردم و دانشجویان هنوز با این موارد آشنا نباشند و درک از این موضوع برای عموم لازم است.
مبحثی نیز به‌عنوان “بازنگری امنیت سایبری در تحصیلات عالیه” مطرح شد و موضوعات آن شامل رمزنگاری، 2FA، BOYD، موارد تطبیق و قوانین IT و اهمیت محافظت غیر فنی (امنیت انسانی) از طریق آموزش مستمر بررسی شد.
برخی دیگر از موضوع‌های جالب مطرح‌شده در این کنفرانس فیلم‌برداری مستقل و بدون نفرات از سخنرانی‌های اساتید دانشگاه بود. پیشنهاد مقاله این بود که چندین دوربین در محیط سخنران قرار گیرد و با استفاده از کامپیوتر استاد سخنران دنبال شود و حتی حرکات و قدم زدن او روی صحن سخنرانی نیز ثبت شود.
موضوع جالب آخر این بود که در زمان صرف نهار در این کنفرانس، بر روی هر میز غذا یک موضوع متفاوت و مربوط به موضوع کنفرانس برای بحث و بررسی گذاشته شد و حضار بر روی میز با موضوع بحث موردعلاقه خود نشسته، بحث نمودند و غذا خوردند.

دیدگاهتان را بنویسید