LOADING CLOSE

ضعیف‌ترین اسم رمزهای سال 2015

ضعیف‌ترین اسم رمزهای سال 2015

ضعیف‌ترین اسم رمزهای سال 2015

ضعیف‌ترین اسم رمزهای سال 2015

امنیت در اینترنت و کامپیوتر پیچیدگی خاص خود را دارد که حتی برای کارشناسان چالش ایجاد می‌کند چون نقض‌ها و هک‌ها هرروز در حال کشف شدن، نقض کردن مستمر، توسعه و پیشرفت هستند. امنیت اسم رمز به نظر می‌رسد که موضوعی ساده به نظر می‌رسد چون فقط کافی است که شما یک‌رشته (string) اعداد و حروف را وارد کنید و معمولاً حدس زدن آن سخت است. با این کار ما کار هکرها و مجرمین سایبری را سخت‌تر می‌کنیم و از حمله جستجوی فراگیر یا  brute-force یا حدس زدن اسم رمز جلوگیری می‌کنیم.
برای برخی از مردم به حافظه سپاری یک یا چند اسم رمز قوی سخت است و آنها سعی می‌کنند اسم رمزهای آسان، که به‌راحتی حفظ می‌شود، را انتخاب کنند. درنتیجه هرسال چند لغت و اسم رمز کلیدی به مجموعه “بدترین اسم رمزهای موجود” اضافه می‌شود. معمولاً لغت “Password” در این مجموعه وجود دارد به دلیل اینکه افراد تنبلی می‌کنند و اسم رمز پیش‌فرض روتر ها و حساب‌های آنلاین که از اسم رمز Password استفاده می‌کنند را عوض نمی‌کنند. اسم رمز پیش‌فرض نیز در اکثر موارد با اسامی مانند “123456” ، “letmein” یا “welcome” جایگزین می‌شود.
بر اساس تحقیقات SplashData (نرم‌افزار مدیریت اسم رمز، امنیتی و اشتراک‌گذاری)، اسامی رمز محبوب شامل لغات ورزشی مانند “baseball” و “football” می‌باشند. در تصویر بالا محبوب‌ترین و بدترین اسم رمزهای سال 2015 نشان داده‌شده‌اند. لغاتی مانند “monkey” و “dragon” در رده‌های 25 به بعد قرار گرفتند. لغات جدیدی مانند “Starwars” و “solo” نیز به این لیست راه یافتند.
باوجود محبوبیت چنین اسم رمزهایی آیا مردم واقعاً به فکر و نگران امنیت، نقض، سرقت و خطر هک شدن هستند یا خیر. مدیریت اسم رمز امری بسیار مهم است و بهتر است که حتی اگر از اسم رمزهای متعددی بر روی پلتفرم‌ها و وسایل زیادی استفاده می‌کنید موارد ذیل را در نظر داشته باشید.
•    از حالت حروف بزرگ، کوچک و اعداد در یک اسم رمز استفاده کنید
•    از اعداد و special character استفاده کنید
•    از یک نرم‌افزار مدیریت اسم رمز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید