LOADING CLOSE

دزدی دوچرخه مدیر IT از آدرس در اپ Strava

دزدی دوچرخه مدیر IT از آدرس در اپ Strava

دزدی دوچرخه مدیر IT از آدرس در اپ Strava

دزدی دوچرخه مدیر IT از آدرس در اپ Strava

نشان دادن بیش از حد اطلاعات در رسانه های اجتماعی ریسک و خطراتی به همراه خود دارد. داستان هایی زیادی در اینترنت در این مورد وجود دارد. برای مثال به روزرسانی status در فیس بوک باعث دزدی از شخصی شد یا تویت کردن از اتاق انتظار فرودگاه و اعلام اینکه شما تا دو هفته منزل نیستید باعث جذب دزدان و مجرمان به خانه شما میشود. به طور کلی اگر موردی هست که انرا حاضر نیستید که از بلندگو به عموم اعلام کنید، آنرا در رسانه ها درج نکنید.
امروزه ریسک ها و آسیب ها صرفآ به رسانه های اجتماعی محدود نیست و حتی یک اپ در موبایل یا تبلت شما میتواند یک ریسک احتمالی به شمار رود. مدیر IT یک شرکت انگلیسی به نام Mark Leigh تجربه شخصی در این مورد داشت و این درس تلخ را آموخت. به گزارش روزنامه Manchester Evening News در روز 1 دی ماه 1394، او در ارسال و share اطلاعات خود بی احتیاطی کرد و اعتقاد دارد که نتیجه آن دزدی دو دستگاه دوچرخه از پارکینگ منزل او بود.
Mark Leigh 54 ساله علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارد و از یک اپ با نام Strava app (اپ پیگیری ورزش های دوچرخه سواری و دویدن از طریق GPS) استفاده میکرد. این اپ برای share کردن مسیر ها و زمان طی نمودن مسیرها استفاده میشود. افرادی که به ورزش یا فعالیتی علاقه دارند مایل به اشتراک گذاری مسیر ها و زمان های خود هستند. این مسیرها در بیشتر موارد محل زندگی فرد را نیز افشآ میسازد. این مسئله به نظر میرسد که برای Mark Leigh مشکل ساز شد.

strava1
Strava App Map

او میگوید که من مسیر های خودم را با Strava پیگیری میکردم. من دوچرخه خودم را در کنار دوچرخه دیگری در گاراژ قفل کردم. صبح روز بعد دیدم که درب گاراژ را باز کرده اند و دو دوچرخه را دزدیده اند. خانه من در معرض دید عموم نیست و من در یک بن بست باریک زندگی میکنم . تنها توجیه این مسئله اینست که در اپ Strava مسیر من به منزل ختم شد. او گفت دزدان درب گاراژ را شکستند و فقط دوچرخه ها را بردند. وسائل دیگری انجا بود که ارزشمند بود ولی به آنها دست نزدند. این دزدی تصادفی نبود.
شرکت Strava متوجه مسائل احتمالی محرمانگی share کردن مسیر ها میباشد و این سایت اجازه میدهد که کاربر برای خود zone های خصوصی بسازند که با دیگران share نشود. دیدگاه اینست که شما در فعالیت ها میتوانید منزل یا محل کار خود را نقشه مخفی نگه دارید و یک zone خصوصی حدود 500 متری ایجاد کنید.
حالت محرمانگی دیگر به شما اجازه میدهد که آنچه دیگران follow میکنند مانند پروفایل، اطلاعات فعالیت ها، وسائل و غیره را کنترل کنید. سایت اپ Strava میگوید که “Strava به کاربر اجازه میدهد که هر فعالیت را خصوصی کند. کاربر میتواند یک zone و محدوده خصوصی دور منزل، دفتر کار یا هر منطقه دیگر و محل آغاز فعالیت ایجاد کند تا این محل ها دیده نشوند. کاربر میتواند که پروفایل خود را فقط به اعضای دیگر نشان دهد و از حروف اول اسم خود استفاده کند تا شناسایی نشود. کاربرمیتواند بر اساس تایید follower اضافه کند.
Mark Leigh میگوید از تنظیمات محرمانگی اگاه نبوده است اما دیگران را تشویق میکند که اپ خود را درست تنظیم کنند. او میگوید روش دیگر این است که اپ را چند صد متر دور تر از محل خود فعال کنید. افزایش مسافت و مقدار فعالیت مهم است اما امنیت مهم تر است. بهترین کار استفاده از گزینه های محرمانگی در برنامه ها، اپ ها و وسایل است. مجرمین ممکن است هر چیزی را بدزدند و فقط به شناسه و اطلاعات کارت اعتباری پسنده نمیکنند.

دیدگاهتان را بنویسید