LOADING CLOSE

بازار کارشناس سایبری داغ است

شش خطای کارجویان امنیت سایبری

بازار کارشناس سایبری داغ است

بازار کارشناس سایبری داغ است

بر اساس آمار مطالعه “Manpower Employment Outlook Survey” با افزایش نگرانی در مورد حملات و جرائم سایبری، تصمیم گیران اصلی در سازمان‌ها و شرکت‌های سراسر جهان به دنبال کارشناسان و خبرگان امنیتی و سایبری هستند. به نظر می‌رسد که در سال گذشته درخواست مدیران ارشد برای نیروهای امنیتی و سایبری چهار برابر افزایش‌یافته است و سازمان‌ها و کسب‌وکارها خطرات تهدیدهای سایبری را درک می‌کنند و متوجه شده‌اند که دیگر این موارد را نمی‌توان نادیده گرفت.
نقض‌های امنیتی خبرساز و سرقت‌های کلان داده‌های کاربران یکی از عوامل اثرگذار برافزایش آگاهی از جرائم سایبری شده است و نشان‌دهنده این است که این حملات تا چه حد مخرب هستند. هیچ سازمان و کسب‌وکاری مایل به هدف قرار گرفتن حملات سایبری نمی‌باشد. شرکت‌هایی مانند Talk Talk و Ashley Madison که تجربه سرقت داده‌ها و نقض شبکه را داشته‌اند، ضررهای مالی و تخریب اعتبار و برند کرده و می‌دانند که اصلاح این موارد می‌تواند سال‌ها به طول انجامد. در برخی از موارد بازگشت کامل به گذشته وجود ندارد.
هرروز میلیون‌ها حملات سایبری اجرا می‌شود که هزینه کل جهانی آن به 575 میلیارد دلار می‌رسد. درنتیجه باید سرمایه‌گذاری‌های سنگینی برای جلوگیری از حملات شود و امروزه تمرکز در جلوگیری از حملات به سمت نشان دادن عکس‌العمل به حملات گرایش پیداکرده است. سازمان‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌ها نقض‌های سایبری را امری مسلم می‌دانند و تمایل به پاسخگویی به آن رادارند.
درنتیجه و بر اساس مطالعه بالا سازمان‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌های سراسر جهان، برای جلوگیری از حملات، آمادگی پرداخت هزینه‌های گزاف (بیش از 10 هزار پوند در روز) را به کارشناسان و خبرگان امنیتی و سایبری دارند. دلیل دریافت چنین مبالغ بالایی توسط برخی از کارشناسان امنیتی امر درخواست و تقاضا است. بر اساس مطالعات قبلی، صنعت امنیت سایبری نیاز مبرم به نیروهای مرتبط دارد. اگر این کمبود ادامه پیدا کند، کمبودی معادل 1.5 میلیون نیرو کارشناسان سایبری  تا سال 2020 وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید